|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۶
کد خبر: ۳۳۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

تسنیم: رئیس شرکت واکسن سازی "بیون تک" با تاکید بر اینکه کرونا همچنان باقی خواهند ماند و خود را با شرایط جدید سازگار می‌کند اظهار داشت که واکسن‌ها احتمالا در سال ۲۰۲۲ به منطبق سازی با انواع جدید ویروس نیاز پیدا خواهند کرد.

 کرونا در اروپا همچنان جولان داده و با وجود تسریع کمپین واکسیناسیون و آغاز مرحله سوم آن در برخی کشورها همچنان بحرانی حل نشده در این منطقه باقی مانده است.

بیون تک: واکسن ها درسال 2022به انطباق با انوع ویروس های جدید نیاز دارند

"اوگور شاهین"، رئیس شرکت واکسن سازی بیون تک هم اعلام کرده که واکسن های کرونا احتمالا نیاز باشد در سال 2022 با انواع جدید این ویروس منطبق شوند. وی در عین حال اعلام کرد که این امر در سال جاری میلادی ضرورتی ندارد و واکسن ها علیه انواع تا به حال جهش یافته ویروس حتی اگر مسری تر باشند عمل می کنند. وی افزود: اما اواسط سال آینده شرایط باید مجددا مورد بازبینی قرار گیرد.

شاهین در ادامه گفت: در حال حاضر به نظر می رسد واکسن تقویت کننده می تواند با انواع اصلی این ویروس مبارزه کند. با این حال این ویروس با گذر زمان جهش های بیشتری ایجاد می کند. به گفته شاهین احتمالا انواعی از ویروس می توانند پدیدار شوند که از ایمنی ایجاد شده از طریق واکسن فرار کنند به گونه ای که نیاز به نسخه جدید و سفارشی از واکسن باشد.

وی افزود: این ویروس همچنان باقی خواهد ماند و خود را با شرایط سازگار خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین