|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۳۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در پادکستی گفت که از زمان روی کار آمدن بایدن، بارها با ترامپ صحبت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، در پادکستی تحت عنوان "بی‌رحم" گفت: از زمان مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بارها با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا صحبت کرده‌ام.

از زمانی که دونالد ترامپ از پنس خواست تا تایید نتایج شمارش آرا در انتخابات ۲۰۲۰ را در روز ۶ ژانویه در کنگره مسدود کند و وی این کار را نکرد، مورد خشم ترامپ قرار گرفت.

در حین شمارش آرای الکترال که پیروزی بایدن را تایید می‌کرد، گروهی از طرفداران ترامپ به کنگره حمله کردند که طی آن پنس و تعدادی از قانون گذاران برای حفظ امنیت خود از کنگره خارج شدند.

در همان لحظه که آشوبگران حامی ترامپ وارد کنگره شده و به دنبال پنس بودند، فریاد "مایک پنس اعدام شود" را سردادند؛ زیرا معتقد بودند که پنس به تنهایی از لغو شکست ترامپ در انتخابات خودداری می‌کند.

پنس خاطرنشان کرد که به وظیفه‌ای که در آن روز انجام داده، افتخار می‌کند و گفت که وی از اختیارات قانون اساسی که برای رد یا بازگرداندن آرای الکترال که توسط ایالت‌ها تایید شده بود، برخوردار نبود.

پنس در این پادکست افزود: بدیهی است که آن روز، روز سختی در ژانویه و روز سیاهی در ساختمان کنگره بود. ما از آن عبور کرده‌ایم. کار را تمام کرده‌ایم و صادقانه به شما می‌گویم که تمرکز من کاملا بر روی آینده است و باور دارم که آینده روشن است.

اظهارات پنس، معاون رئیس جمهور سابق در حالی مطرح می‌شود که وی سعی دارد تا بودجه لازم را برای نامزدی احتمالی در انتخابات ۲۰۲۴ جمع‌آوری کند.

در ماه آوریل، پنس یک گروه غیرانتفاعی تحت عنوان "پیشبرد آزادی آمریکا" را راه اندازی کرد که طبق گزارشات از اهداکنندگان در یک جلسه در ایالت وایومینگ خواسته بود تا ۱۸ میلیون دلار کمک، جمع کنند.

کتاب جدید باب وودوارد و رابرت کاستا تحت عنوان "خطر" نیز گزارش داد که وکیلی که با ترامپ همکاری داشت، برنامه شش مرحله‌ای را برای چگونگی تغییر نتایج توسط معاون رئیس جمهور وقت ارائه کرده بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین