|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۳۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
'محمدعلی علیزاده' افزود: در این همایش یک روزه، 40 مقاله در قالب سخنرانی و 145 مقاله در قالب پوستر برای شرکت کنندگان ارایه می شود.
مشاور حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: بزرگترین معضل در حوزه سلامت، شیوع بیماری های غیرواگیر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم است.

'محمد حسین آیتی' روز پنجشنبه در همایش ملی علوم و فناوری های نوین صنایع غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: از مجموع 200 هزار نفر فوت شده در سال گذشته در کشور بیش از 80 هزار نفر در اثر بیماری های غیر واگیر جان خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: بیماری های قلبی و دیابت از جمله بیماری های غیرواگیر هستند که علت عمده بروز آنها، رعایت نکردن سبک درست زندگی بویژه در مسایل غذایی است.

وی گفت: صنایع غذایی و توجه به سلامت از مباحث راهبردی همه دولت ها و کشورها است که صاحبان صنایع و دانشگاهها می توانند در ترویج آن نقش بسزایی داشته باشند.

دبیر این همایش نیز گفت: 220 مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی علوم و فناوری های نوین صنایع غذایی در تربت حیدریه ارسال شده که از این تعداد 189 مقاله پذیرفته شده است.

'محمدعلی علیزاده' افزود: در این همایش یک روزه، 40 مقاله در قالب سخنرانی و 145 مقاله در قالب پوستر برای شرکت کنندگان ارایه می شود.

وی اظهار کرد: تمام مقالات ارایه شده به دبیرخانه این همایش توسط 30 نفر از اساتید برجسته دانشگاههای سراسر کشور به مدت دو هفته مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش ها، محدودیت ها و زمینه های برون رفت از شرایط موجود در صنایع غذایی است.

علیزاده، غذا و سلامت غذایی را از نیازهای دارای اولویت بشر عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز روزافزون انسانها به دانش نوین در امور صنایع و تاثیراتی که بر سلامت غذایی دارد، برگزاری این گونه همایش ها می تواند به استفاده بهینه از صنایع غذایی منجر شده و با شناسایی صنایع غذایی مفید، کمک فراوان به این حوزه کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین