|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۳۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
در ادامه برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند و جوایز توسط محمدرضا میری، نادر طالب زاده، خانواده شهید اعتمادیان، خانواده شهید خالقی و خانواده شهیدان فتاحی و خانواده شهید قشقایی به آنها اهدا شد.
پنجمین جشنواره سراسری فیلم ملی و مردمی عمار با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف این رخداد آغاز شد.

مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره فیلم ملی و مردمی «عمار» و تقدیر از هنرمندان منتخب این دوره از این رخداد فرهنگی و هنری شامگاه چهارشنبه (10 دی ماه) در سینما فلسطین با حضور نادر طالب زاده دبیر جشنواره و چهره های فرهنگی و هنری در سینما فلسطین برگزار شد.

در ادامه برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند و جوایز توسط محمدرضا میری، نادر طالب زاده، خانواده شهید اعتمادیان، خانواده شهید خالقی و خانواده شهیدان فتاحی و خانواده شهید قشقایی به آنها اهدا شد.

** برندگان بخش پوستر

هیات داوران در بخش پوستر ضمن تقدیر از طراح پوستر فیلم های «گاو خشمگین»، «روسری های رنگین» و «نورالدین پسر ایران»، فانوس جشنواره را به مهدی بادیه پیما برای طراحی پوستر فیلم های «آن مرد خواب بود» و «چریکه بی دنگ» و پویا رئیسی برای پوستر فیلم «بابا خون داد» اهدا کرد.


** برترین های فیلمنامه

هیات داوران در بخش فیلمنامه، لوح تقدیر بخش فیلمنامه بلند را به سروش بهاری برای اثر «تجارت خانه شهر» اهدا کرد همچنین فانوس جشنواره را به امیرعباس ربیعی برای فیلمنامه «امشب برای همه بهتر از هزار شب است» تقدیم کرد.

در بخش طرح فیلمنامه لوح تقدیر جشنواره به سه اثر «چشم بند» نوشته سید سجاد قافله باشی، «هاجر» نوشته زهیر محمدی و «کوله پشتی گمشده» نوشته محمدرضا پستک اهدا شد.

در بخش فیلمنامه کوتاه نیز لوح تقدیر جشنواره به فیلمنامه های «مادر» نوشته محسن جهانی و «چراغ خاموش» نوشته راضیه بهرامی راد و فانوس جشنواره به اصغر روح برای اثر «آمیتاباچان» اهدا شد.

** بهترین نماهنگ ها

اهدای فانوس جشنواره بخش «نگاه ویژه» به سه نماهنگ «پیر فرزانه» اثر ابوالفضل حاجیان با موضوع اقتصاد مقاومتی، نماهنگ «جرم پروازـ اثر پویا بابایی با موضوع ترور هواپیمای ایرباس و شهدای مظلوم آن، نماهنگ «حماسه نادرـ اثر عبدالحسن رفیعی نژاد با موضوع تنها جنگ دریایی رویاروی با ناو متجاوز آمریکا در خلیج فارس صورت گرفت.

هیأت داوران با بررسی 43 اثر بخش مسابقه نماهنگ، ضمن تقدیر از آثار «نجات»، «خیلی دور اما نزدیک»، «هم آواز طوفان»، «نفرین به جنگ»، «جنگ رسانه ای داعش»، «تسلیم هرگز»، «بغض 8 ساله»، «مادران گمنام» و مجموعه تیزرهای «کالای کشتار»،

نماهنگ های «تسلیم هرگز» اثر علی سلطانی به دلیل خلاقیت در فرم فوتوکلیپ، «خیلی دور اما نزدیک» اثر علی حمزه به دلیل ارائه اثری جذاب و امیدبخش از تلاش و سازندگی جهادی و «مادران گمنام» اثر سیدسجاد قافله باشی به دلیل فیلمنامه و دستاوردهای فنی متناسب با موسیقی و موضوع را شایسته دریافت فانوس جشنواره معرفی کرد.

در ادامه این مراسم سید سجاد قافله باشی کارگردان نماهنگ مادران گمنام در سخنانی در خواستی را با مادران شهدا مطرح کرد و گفت: فرزندان شما روح حاکم بر کارهای ما هستند از آنها بخواهید ما را دعا کنند و یاری کنند و اجازه بدهند که ما در فضای انقلاب کار کنیم و تنفس کنیم و اجازه ندهند که از این فضا خارج شویم.

در پایان، هیأت داوران ضمن تشکر از کلیه هنرمندان راه یافته به این بخش، بهمن باقری را به عنوان جوان ترین و کم سن ترین کارگردان این بخش و سازنده نماهنگ «بغض 8 ساله» با فرم موشن گرافیک، به عنوان استعداد درخشان این بخش معرفی کرد و وی را شایسته تقدیر ویژه دانست.



** برندگان نقد و مقاله سینمایی



طبق نظر هیات داوران، در بخش نقد سینمایی آرین طاهری برای اثر «ساختار روایی در سینمای مقاومت: زبان، زیباشناسی و بلاغت»، علی عبدی برای اثر «پذیرایی ساده؛ روایت انفجار خشم روشنفکر ایرانی» و میلاد فلاح برای اثر «نقد هرمنوتیک نوین بر فیلم نوح» شایسته دریافت لوح تقدیر جشنواره شدند.

هیات داوران در بخش مقاله، فانوس جشنواره را به علی عبدی برای اثر «جشنواره عمار و خاکریزهای فتح نشده انقلاب» و علی جعفری برای اثر «آسیب شناسی بازنمایی دفاع مقدس در سریال های تلویزیونی» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران در بخش پژوهش فانوس جشنواره را به محمد جواد کربلایی برای اثر «بررسی دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره سینما؛ مطالعه موردی جشنواره مردمی فیلم عمار» اهدا کرد.



** برگزیدگان بخش تیزر



هیأت داوران ضمن تقدیر از سازندگان تیزر فیلم های «زندگی شاید همین باشد» و «چی بپوشم»، لوح تقدیر این بخش را به امیر حمیدی برای ساخت تیزر فیلم های «فرشتگان قصاب» و «گام های شیدایی» تقدیم کرد.

هیأت داوران فانوس جشنواره را در این بخش به سیدمهدی کرباسی برای ساخت تیزر فیلم «فاکتور صوری» به دلیل معرفی درست فیلم در زمانی کوتاه و ایجاد جذابیت برای مخاطب اهدا کرد.

** برندگان بخش «فیلم ما»

طبق نظر هیات داوران آثار «حاج شکرالله»، «امید سبز»، «یک پنجم»، «مادرانه»، «مأمور شیطان»، «چشم های دودی» و «بیا شمعتو فوت کن» نامزد های بخش «فیلم ما» پنجمین چشنواره مردمی فیلم عمار بودند که در بخش مستند ضمن تقدیر از اثر «حاج شکرالله» ساخته حمیدرضا ایوب میگونی، فانوس جشنواره به دلیل روایت روان و بی تکلف از ایثار مادران شهدا به حسین برادران برای اثر «امید سبز» اهدا شد.

هیات داوران در بخش داستانی فیلم ما، ضمن تقدیر از مهدی امینی برای اثر «مأمور شیطان»؛ فانوس جشنواره را به فاخته جلایرنژاد به دلیل ایجاز در بیان و نگاهی نو به کودکان فلسطین در اثر «مادرانه» و سیده صدیقه میرغفاری به علت روایت ساده از مفهوم انتظار در اثر «بیا شمعتو فوت کن» اهدا کرد.

ضمناً هیأت داوران تقدیر ویژه خود را از فاطمه حاجی پور، فاطمه زهرا درزی پور و اسراء دهزاد برای انیمیشن های «خلیج خونین» و «معجزه الهی» و طهورا کیمیایی برای اثر «عملیات پایتخت» به علت جسارت در ثبت تجربه اعلام کرد.

** سایه روشن های مراسم

در ادامه مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره سینمایی ملی و مردمی «عمار»، سکینه جمشیدی معروف به «ننه سکینه» زنی که برای رزمندگان دفاع مقدس نان می پخت تا مدیون شهدا نباشد، برای تقدیر از مسعود شجاعی طباطبایی طراح گرافیست و کاریکاتوریستی که در این دوره از جشنواره مورد تقدیر ویژه قرار گرفت روی سن آمد.

جمشیدی در سخنانی گفت: اگر امام حسین(ع) آن موقع که به شهادت رسید، 70 نفر یار داشت، امروز به هر گوشه نگاه می کنی 70 میلیون پشت رهبر ایستاده اند. همه ما باید بدانیم و آمریکا هم باید بداند که اگر پایش را از خط قرمز ما فراتر بگذارد همه ما کوچک و بزرگ و زن و مرد مقابلش می ایستیم.

وی افزود: من پنج فرزند داشتم که همه را راهی جنگ کردم. همانطور که حضرت زینب در سوگ فرزندان شهیدش ناراحتی کشید من هم از جانبازی فرزندم ناراحتی کشیدم ولی برای اینکه به اسلام خدمت کرده ام افتخار می کنم.

سپس پدر و مادر مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست مطرح کشور روی سن حاضر شدند تا با حضور وی از فرزندشان تجلیل شود.

تقدیرنامه مسعود شجاعی طباطبایی توسط علی صدری نیا قرائت شد.

طباطبایی پس از دریافت لوح تقدیر گفت: حوزه کاری من تصویری است و نمی توانم خوب صحبت کنم. حضور این بزرگوار (ننه سکینه) که یادگار دوران دفاع مقدس هستند و خاطره ای که وی رقم زده است در دفاع مقدس ماندگار است. از پدر و مادرم تشکر می کنم که زحمت کشیدند و از همین جا این جایزه را به آنها تقدیم می کنم.

در ادامه مراسم عصمت جمشیدی، مادری که در زمان جنگ برای رزمندگان دفاع مقدس و بعد از جنگ برای سربازان لب مرز دستکش می بافت و حالا برای هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دستکش می بافد با حضور خانواده شهید جوادیان و مادر شهید علی خلیلی شهید امر به معروف برای تقدیر از مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون به روی صحنه آمدند.

جمشیدی در این مراسم با اشاره به اینکه 24 سال است که بافتنی می بافد، بیان کرد: سالهایی که درتهران و یزد بودم تنها دستکش می بافتم و کار دیگری نمی توانستم برای رزمندگان بکنم. تا مدتی قبل هم می بافتم تا اینکه چشمانم دچار مشکل شد و دکترها گفتند دیگر نمی توانم بافتنی ببافم.

وی ادامه داد: خداوند به خانواده شهدا صبر بدهد. من غیر از این کاری نمی توانستم بکنم. تنها آرزویی که دارم یک بار می خواهم بروم دیدار رهبر و ایشان را از نزدیک ببینم. تنها آرزوی من دیدار نزدیک با مقام معظم رهبری است. انشاءالله خداوند رهبرمان را نگهدارد و عمرشان را طولانی کند.

سپس خانم جمشیدی یکی از لنگه های دستکش بافت خودش را به مسعود ده نمکی اهدا کرد. لنگه دیگر به مسعود شجاعی طباطبایی اهدا شد.

افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با اکران فیلم «اکسیژن» درباره اتفاقات سال 88 به پایان رسید.

اجرای همخوانی سرود مردمی جشنواره عمار از ساخته های حمید شاهنگیان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی که توسط محمدمهدی سیار بازسازی شده از دیگر بخش های مراسم بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین