|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
شنیده‌نگاری‌های روزنامه آرمان
کد خبر: ۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
شنیده شد که احتمال تشکیل حزب از سوی دولتی‌ها اما منتفی نیست چرا که مدتی پس از انتخابات زمزمه‌های تشکیل بنیاد بهار بر سر زبان‌ها افتاد.
تدبیر و امیدروزنامه آرمان در قالب شنیده‌های امروز پنج‌شنبه خود نوشت:
شنیده شد که روزنامه لبنانی السفیر از مشارکت میشل سلیمان رئیس‌جمهوری لبنان در مراسم تنفیذ حسن روحانی رئیس‌جمهوری منتخب ایران در 12 مرداد ماه جاری خبر داد. این روزنامه لبنانی روز چهارشنبه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع سلیمان رئیس‌جمهوری لبنان به تهران نوشت: رئیس‌جمهوری لبنان که اکنون در آمریکا به‌سر می‌برد، پس از بازگشت از این کشور در رأس هیاتی متشکل از عدنان منصور وزیر خارجه و سمیر مقبل معاون نخست‌وزیر به ایران سفر خواهد کرد و درمراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری روحانی شرکت خواهد کرد.

*شنیده شد که مقام‌های اندونزی مرگ دست‌کم سه نفر که دو نفر از آنها کودک بوده‌اند را در حادثه غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در سواحل این کشور تائید کرده‌اند. خردادنیوز نوشت؛ این پناهجویان که غالبا ایرانی و سریلانکایی و بعضا عراقی و سوری بوده‌اند، از راه جاوه ‌اندونزی عازم استرالیا بوده‌اند که در آب‌های جنوبی جزیره جاوه و منطقه‌ای در نزدیکی ساحل جایانتی دهکده سیدوان اندونزی غرق شده‌اند.

امدادگران تا کنون 157 نفر از پناهجویان را نجات داده‌اند و عملیات جست‌وجوی امدادگران اندونزیایی همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود قایق دست‌کم 170 سرنشین داشته است. هفته گذشته نیز یک قایق حامل پناهجویان در آب‌های جزایر کریسمس استرالیا غرق شد که در آن حادثه 8 نفر از جمله پناهجویان ایرانی مفقود شدند.

*شنیده شد که شخصی که سوار بر یک الاغ بود با انفجار خود، 3 سرباز آمریکایی را به همراه یک مترجم افغان آنان کشت. انتخاب نوشت؛ درخور یادآوری است که ذبیح‌ا... مجاهد، سخنگوی طالبان در اینباره مدعی شده که در این حمله، 11 سرباز آمریکایی را کشته و تعدادی دیگر از آنها نیز زخمی شده‌اند.

*شنیده شد که رئیس کمیسیون فنی عمران شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص 70 هکتار از اراضی فضای سبز این شهر برای ساخت شهرک مسکونی خبر داد. به گزارش مهر، جواد داوودآبادی بعد از ظهر چهارشنبه در دویست و شصت و ششمین جلسه کمیسیون فنی در ابتدا به جزئیات بررسی لایحه شهرداری در خصوص بازسازی بافت فرسوده محله سراب با اعتباری بالغ بر یک هزار 200 میلیارد اشاره کرد و گفت: کلیات این لایحه مربوط به موضوع نوسازی بافتی 9 هکتاری است. افشای جزییات این طرح موجب اعتراض حامیان فضای سبز دراین شهر شده است.

*شنیده شد که«من حاصل ازدواج پنهانی شاه هستم» این ادعای زنی است که با نام «شادی پهلوی» است که خود را فرزند ازدواج پنهانی شاه مخلوع ایران و یک خواننده زن لس آنجلسی می داند و می گوید حاضر است تا با آزمایش تشخیص وراثت ادعای خود را ثابت کند به گزارش مهر وی در صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی داستان تولد خود را به نقل از سرپرستان ساواکی خودش شنیده است این طور روایت می کند:«دلیل واقعی دستگیری مادرم توطئه علیه ولیعهد بود چون اگر من پسر به دنیا می آمدم موازنه های قدرت پشت پرده زیادی به هم می ریخت».

 

*شنیده شد که احتمال تشکیل حزب از سوی دولتی‌ها اما منتفی نیست چرا که مدتی پس از انتخابات زمزمه‌های تشکیل بنیاد بهار بر سر زبان‌ها افتاد هر چند که اسفندیار رحیم مشایی اعلام کرد این خبر حقیقت ندارد اما به نظر می‌رسد این احتمال خارج از ذهن نیست.به نقل از آفتاب چند گزینه احتمالی شغل آینده احمدی نژاد خواهد بود.

که از جمله می توان به : تشکیل دفتر سابق ریاست جمهوری که این روزها برخی رسانه‌ها از تشکیل آن خبر می‌دهند نیز می‌تواند نشانه‌ای برای تلاش احمدی‌نژاد و یارانش برای ماندن در عرصه فعالیت‌های سیاسی کشور باشد. البته خود رئیس دولت دهم یک‌بار اعلام کرد به دانشگاه بازخواهد گشت هر چند که چندی پیش هم گفت در عرصه سیاسی خواهد ماند. البته او یک در سفر روسیه گفته بود در حوزه سیاسی باقی می مانم.از سوی دیگر زمزمه های مبنی بر حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص به گوش می رسد.

*شنیده شد که روح الله حسینیان با تأکید بر اینکه مجلس باید از حضور برخی مقامات غربی در مراسم تحلیف جلوگیری کند، گفته است که حضور جک استراو وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در مجلس با عکس‌العمل نمایندگان همراه می‌شود. وی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی گفت:‌مسئولیت برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب بر عهده مجلس بوده و دولت جدید بدون هماهنگی با مجلس نمی‌تواند اقدام به دعوت افراد و مقامات کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه باید از حضور سران فتنه و برخی مقامات غربی در مراسم تحلیف جلوگیری شود، گفت: حضور جک استراو در مجلس با عکس‌العمل نمایندگان همراه می‌شود، از این‌رو در صورت حضور این فرد در مراسم تحلیف من با گوجه از او پذیرایی می‌کنم.

*شنیده شد که حکیم‌جوادی به سمت دبیرکلی کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند انتخاب شد. در آخرین جلسه اعضای کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند، مسعود حکیم‌جوادی به سمت دبیرکلی این تشکل انتخاب شد. بر اساس این گزارش، با استعفای منوچهر متکی از دبیر کلی این کانون، حکیم جوادی با رای اکثریت اعضاء به این سمت منصوب شد.

*شنیده شد که وکیل‌مدافع روح‌الامینی گفت: لایحه اعتراضی خود را نسبت به رای صادره پرونده قضات کهریزک به دادگاه ارایه دادیم. میرمجید طاهری با بیان این مطلب اظهار کرد: در فرجه قانونی همه اقداماتی را که لازم بود، نسبت به رای صادره قضات کهریزک انجام دادیم.

ایسنا نوشت؛وی افزود: البته بررسی پرونده موکلم هنوز به اتمام نرسیده است و ما اعتراضاتی نسبت به بخشی از پرونده موکلم داشته‌ایم که منتظر نتیجه دادگاه هستیم. رسیدگی به پرونده قضات کهریزک با برگزاری 11 جلسه دادگاه انجام شد و اوایل تیرماه از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری رای متهمان پرونده کهریزک صادر شد.

*شنیده شد که دادگاه 4 تن، از جمله سه ایرانی و یک آلمانی به اتهام فروش قطعات مورد استفاده در تاسیسات اتمی به ایران از روز چهارشنبه (2 مرداد) در هامبورگ آغاز شده است. این افراد به نقض تحریم‌ها علیه برنامه اتمی ایران متهم شده‌اند. سایت دویچه وله آلمان با انتشار این خبر نوشت: دادگاه 4 تن، از جمله سه ایرانی و یک آلمانی به اتهام فروش قطعات مورد استفاده در تاسیسات اتمی به ایران از روز چهارشنبه (2 مرداد) در هامبورگ آغاز شده است. این افراد به نقض تحریم‌ها علیه برنامه اتمی ایران متهم شده‌اند.

دادگاه «کیانزاد ک.»، «غلامعلی ک.»، «حمید خ.» و «رودلف م.» روز چهارشنبه (2 مرداد/ 24 ژوئیه) در شهر هامبورگ آلمان آغاز به کار کرد. این افراد متهم شده‌اند که در اقدامی مشترک 92 دستگاه درپوش‌های ویژه ساخت آلمان را به ایران صادر کرده‌اند. همچنین در مورد صادرات 900 درپوش مخصوص اتمی از هند به ایران نیز معاملاتی انجام شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین