|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۳۲۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

 سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: همسایه نسبت به همسایه حقوقی دارد که آن حقوق باید رعایت شود؛ ارتباط با همسایگان یک ارتباط ساده و عادی نیست و باید تنظیم شده باشد و نوع ارتباط تعریف شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ارتباط با همسایه باید ارتباطی مسالمت آمیز باشد؛ اگر یک همسایه بی‌دین است و در مسئله ولایت‌گرایی وابسته به مقام ولایت نیست و با دشمنان ولایت رابطه دارد صرفا رفتاری مسالمت آمیز داشته باشید و رابطه بیشتر نباید برقرار شود زیرا ممکن است انحراف فکری وی در خانواده شما اثر کند.

 علم‌الهدی در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که برای ما قابل توجه است این است که در همه جا در یک موقعیت نظامی که فرد یا جمعیت متجاوزی به کشوری حمله و آن را غصب و بعد مردم پیروز می‌شوند؛ روز اخراج متجاوز و روز پیروزی را در سالگردها گرامی می‌دارند اما چرا در دفاع مقدس ما این چنین است؟ روزی که این اتفاق افتاد امام راحل فرمودند: «دیوانه‌ای سنگ انداخته است» و این جمله این روحیه را داد.

وی بیان کرد: جرات دفاع و روحیه مقابله با این تجاوز را در چنین روزی امام بزرگوار به مردم ما تلقین کردند و مردم ما نیز هشت سال با دست خالی و تحریم جهانی ایستادند و دشمن را شکست دادند. از این نظر ما سالگرد دفاع مقدس را روز تجاوز دشمن به خاکمان قرار دادیم. بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس تجدید حیات یک فرهنگ است.

 علم‌الهدی تصریح کرد: تمام تداوم 42 ساله انقلاب ما مرهون فرهنگ دفاع مقدس است و ما به عنوان دفاع مقدس می‌خواهیم آن فرهنگ را تجدید کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد نسل‌هایی که آن روز را درک نکرده‌اند به گذشته متصل و انقلاب ما در جامعه در یک تداوم نسل ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر نسل سوم و چهارم ما به نسل اول و دوم وصل شدند، انقلاب ادامه پیدا می‌کند و راه اتصال این نسل مسئله هشت سال دفاع مقدس و تحکیم و تثبیت آن است که اگر انجام شد، کار صحیحی است. هرچه داریم ناشی از تجدید فرهنگ دفاع مقدس است. در دوران دفاع مقدس، شهید حججی و مدافعان حرم به دنیا نیامده بودند اما صحنه‌ای که نشان دادند را اگر بررسی کنید عین صحنه‌های دفاع مقدس بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: نتیجه تجدید حیات دفاع مقدس این بود که دفاع حرم به دنبال دفاع مقدس پیش آمد و دشمن مزدور استکباری را تا ساحل دریای مدیترانه عقب راندند؛ امروز در 10 متری مرز اسرائیل تمثال بلندقامت مقام معظم رهبری نصب شده و قدرت نظام و انقلاب تا آنجا رفته است. حاج قاسم رزمنده و الگوی دفاع مقدس بود و با این الگو با مزدوران جنگ نیابی استکبار مبارزه کرد و نتیجه آن زمین‌گیر شدن استکبار جهانی بود.

علم‌الهدی بیان کرد: نکته دیگر مسئله اخلاص برای خداست؛ در هشت سال جنگ تحمیلی افراد ممکن است با انگیزه‌های مختلف به جبهه می‌رفتند اما زمانی که شب عملیات می‌شد؛ در مقابل باران آتش و منورها، اخلاص داشتند و خدا را در نظر می‌گرفتند. شهدای ما، چاشنی اخلاص را همگی در شهادتشان داشتند.

وی بیان کرد: امداد و قدرت خدا در نگاه و رویکرد امام راحل بسیار بالا بود و همواره بر قدرت و ایستادگی مردم و ادامه دفاع تاکید داشتند. نباید به امکانات و تجهیزات تکیه کرد بلکه باید بر امداد الهی تاکید داشت. با افرادی که آن روزها را درک کرده‌اند و با رزمندگان آن روزها صحبت کنید تا برای شما از امداد غیبی پروردگار بگویند. این امداد غیبی ساده نیست. این فرهنگ جهاد بایستی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی حاکم باشد.

علم‌الهدی بیان کرد: آمریکا با افتضاح بیشتر هر روز روبرو شده و امروز تبدیل به ذلیل‌ترین قدرت‌ها در روی کره زمین شده است. جمله رئیس جمهور در تبیین ذلت آمریکا در وبینار سازمان ملل همه رسانه‌های خارجی و حتی آمریکایی قید کردند و آن را به عنوان یک جمله برحق تحلیل کردند و عنوان شد «از کاپیتال تا کابل» حرف صحیحی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین