|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۳۲۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
عملکرد موسسات اقتصادی دولتی باید بر اساس شرایط کلی حاکم بر اقتصاد کشور سنجیده شود. بر این اساس برای ارزیابی عملکرد بانک ملی ایران هم باید در ابتدا نقش آن در اقتصاد ملی تعیین و سپس در این راستا هدف گذاری صورت گیرد. در آخر هم می توان عملکرد را بر اساس این هدف گذاری سنجید.
 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای ارزیابی عملکرد بانک ملی ایران باید نقش آن در اقتصاد ملی در نظر گرفته شود، گفت: سنجیدن عملکرد این بانک تنها با یک رقم سود و زیان چندان منطقی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛محمد مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار بانک ملی ایران با بیان اینکه نه تنها در مورد بانک ها بلکه عملکرد بسیاری از موسسات اقتصادی باید متناسب با رشد اقتصادی کشور مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: به طور کلی باید در ابتدا رشد اقتصادی کشور و مولفه های مهم اثرگذار بر آن مانند کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و... مدنظر باشد که این مهم نیز صرفا با بحث سود و زیان بانک ملی و دیگر بانک ها حاصل نمی شود.

وی اظهار کرد: عملکرد موسسات اقتصادی دولتی باید بر اساس شرایط کلی حاکم بر اقتصاد کشور سنجیده شود. بر این اساس برای ارزیابی عملکرد بانک ملی ایران هم باید در ابتدا نقش آن در اقتصاد ملی تعیین و سپس در این راستا هدف گذاری صورت گیرد. در آخر هم می توان عملکرد را بر اساس این هدف گذاری سنجید.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره کمک های بانک ملی ایران برای حل بحران بسیاری از واحدهای تولیدی مانند هفت تپه، هپکو، گروه ملی فولاد و... که در جریان خصوصی سازی دچار مشکل شده اند، ابراز کرد: به طور کلی با توجه به مسئولیت هایی که به صورت تکالیف حاکمیتی بر دوش این بانک گذاشته می شوند، نباید عملکرد بانک ملی ایران همانند سایر بانک هایی که اقدامات صرف اقتصادی انجام می دهند، مورد ارزیابی قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین