|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
مک لارن قصد دارد با این خودرو رقبایی همچون پورشه ۹۱۱S ، بی.ام.دبلیو i8 و مرسدس AMG GT را به چالش بکشاند.
خودرو جدید مک لارن Sports Series انتظار می‌رود که در نمایشگاه خودرو نیویورک به صورت رسمی‌رونمایی شود.

این خودرو که به عنوان یک محصول بسیار در دسترس طراحی شده است قبلا با کد رمز P13 شناخته می‌شد و دارای قیمتی در حدود ۱۳۰ هزار پوند نیز خواهد بود.

مک لارن قصد دارد با این خودرو رقبایی همچون پورشه ۹۱۱S ، بی.ام.دبلیو i8 و مرسدس AMG GT را به چالش بکشاند.
قدرت خروجی موتور این خودرو هنوز مخفی است ولی به احتمال فراوان دارای یک موتور ۳٫۸ لیتری V8 با قدرت پیشرانه حداقل ۵۰۰ اسب بخاری خواهد بود.

وزن و ابعاد ان به احتمال زیاد همانند مدل ۶۵۰S خواهد بود ولی به احتمال فراوان با سیستم آئرودینامیک فعال دارای شتاب صفر تا صد در کمتر از ۴٫۰ ثانیه و سرعت بالای ۲۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در حقیقت مدل جدید حلقه سومین سوپرخودرو عرضه شده توسط مک لارن در ۵ سال گذشته را تکمیل می‌کند که عبارت بودند از مدل ۱۲C و مدل ۶۵۰S که مدل اولی توسط مدل دومی‌جایگزین شده است.

سری جدید اسپرت مک لارن با هدف ساخت ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وسیله نقلیه در طول یکسال به بازار عرضه خواهد شد که با احتساب فروش مدل ۶۵۰S این شرکت خروجی بیش از ۴ هزار خودرو به صورت سالانه خواهد داشت که در حقیقت ضامن بقای این شرکت در آینده نیز خواهد بود.

بر طبق برنامه ریزی انجام شده، در آینده مک لارن وارد بازار خودروهای میانی نیز خواهد شد که به نوعی پایین تر از ۶۵۰S قرار خواهند گرفت و در ضمن در سال ۲۰۱۶ نیز با ادامه تولید مدل فو‌ق‌العاده P1 این شرکت در حال برنامه ریزی برای مشتریان ثروتمند خود نیز خواهد بود.بنا بر ادعای مدیر عامل این شرکت، این شرکت بعد از رونمایی از سری اسپرت تحویل انرا به مشتریان در ۳ ماهه چهارم سال آینده میلادی برنامه ریزی کرده است که از این نظر دارای اعداد و ارقام بهترین نسبت به رقیبان خود خواهد بود.

البته حدس و گمان‌ها در باره یک محصول جدید مک لارن هنوز به قوت خود باقی است ولی می‌تواند خودرو جدی الگوی ۶۵۰S را دنبال کرده و با خروجی پیشرانه ۵۵۰ اسب بخاری با مدل‌های کوپه و اسپایدر احتمالا ۵۵۰S نام خواهد گرفت و یک نسخه نیز مخصوص بازار اسیا و به خصوص چین با نام ۵۲۵ C نیز عرضه خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد نیز در نمایشگاه خودرو شانگهای که ۳ هفته بعد از نمایشگاه خودرو نیویورک خواهد بود رونمایی خواهد شد.

در ضمن مک لارن در حال برنامه ریزی برای مدل GT3انحصاری مسابقه نیز است ولی مشتریان علاقمند این مدل قدرتمند باید با صبر و حوصله بدانند که یک خودرو با قیمت بالای ۱۳۰ هزار پوندی نیازمند برنامه ریزی بیشتری از سوی خودروساز بریتانیایی برای عرضه به بازار است.

در سال ۲۰۱۶ نیز مک لارن به احتمال فراوان یک نسخه grand touring نیز عرضه می‌کند که البته هنوز صحبت‌ها در مورد آن زود است ولی در دیدرس مدیران مک لارن قرار داده شده است.

به هر حال سری اسپرت از بدنه و شاسی‌های فیبر کربنی انحصاری مک لارن بهره خواهد برد که دارای یک کابین بهبود یافته است که مهندسین بر روی استفاده روزانه از آن برنامه ریزی کرده اند و در قیاس با ۶۵۰S دارای پنل‌های نازک تر و درب پروانه ای است که که متفاوت از کسانی است که ۶۵۰S را می‌پسندیدند.

مک لارن در حال حاضر در حدود ۶۰ نمایندگی در سراسر جهان دارد اما می‌خواهد در حدود ۴۰ نمایندکی را نیز به مجموعه خود بیافزاید و طبق ادعای مدیرعامل مک لارن هدف نهایی این شرکت برای رشد خانواده مک لارن و در دسترس بودن بیشتر محصولات این شرکت است تا صاحبان مک لارن بدانند که چقدر برای ما ارزشمند هستند.
منبع: خودروسازی


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین