|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با خانم «اودیسه نورهیم» سفیر جدید نروژ در ایران دیدار و گفت وگو کرد.
«شهیندخت مولاوردی» روز چهارشنبه در این دیدار گفت: از اینکه این فرصت فراهم شد تا بتوانیم با گفت وگو و تعامل، زمینه همکاری های بیشتر را به خصوص در حوزه زنان فراهم کنیم خوشحالم.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، به نظر می رسد فرصت های خوبی برای گسترش روابط وجود دارد.

مولاوردی افزود: در دوره جدید با توجه به اینکه سیاست های دولت «تدبیر و امید» در حال اجرایی شدن است، امیدوارم این همکاری ها پررنگ تر شود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سیاست خارجی دولت براساس احترام متقابل و احترام به اصل برابری کشورها در حال شکل گیری است و می تواند بنای بسیاری از دوستی ها و تفاهمات را بگذارد.

وی یکی از شعارهای دولت یازدهم را تعامل سازنده با جهان عنوان کرد و گفت: مطمئن هستیم با این تعامل و گفت وگو بسیاری از سوءتفاهمات برطرف شده و روابط نسبت به گذشته مستحکم تر خواهد شد.

مولاوردی با تاکید بر آنکه گفت وگوها به خصوص در زمینه حقوق بشر و وضعیت زنان می تواند سازنده باشد، اضافه کرد: اکنون در شرایط کنونی دنیا، معتقدیم حل و فصل مسالمت آمیز اختلاف باید به دور از خشونت و افراطی گری باشد و همه انسان های صلح طلب آن را در دستور کار قرار دهند.

به گفته وی، اصول و مشترکات همه ادیان الهی می تواند پایه همه همکاری ها و تلاش ها باشد.

معاون رییس جمهوری با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی گفت: تقارن این ایام را با میلاد پیامبر اسلام(ص) به فال نیک می گیریم و آرزومندم اهداف و آرمان ها و آموزه های پیامبران الهی و رحمت و دوستی میان انسان ها محقق شود.

مولاوردی یکی از چالش های حوزه بین الملل را نوع نگاه به موقعیت زن ایرانی در خارج از کشور برشمرد و افزود: این نگرانی به سرعت با حضور زنان در عرصه های مختلف برطرف می شود.

وی ادامه داد: زنان ایرانی مانند سایر زنان دنیا پس از پیروزی انقلاب پیشرفت های خوبی داشته اند اما این پیشرفت ها در همه حوزه ها یکسان نبوده است.

به گفته مولاوردی، در زمینه آموزش، هنوز سرمایه گذاری ها برای دانش آموختگی دختران با هدف توسعه کشور به نتیجه نرسیده است.

معاون رییس جمهوری گفت: چالش اساسی ما نحوه توان افزایی اقتصادی و سیاسی دختران و زنان است تا بتوانیم از این سرمایه عظیم در جهت آبادانی کشور بهره گیریم.

مولاوردی زنان ایرانی را باسوادتر، آگاه تر و سالم تر نسبت به گذشته معرفی کرد و گفت: امید به زندگی در میان این زنان افزایش یافته است.

معاون رییس جمهوری، یکی از دغدغه های معاونت را نحوه ورود به موضوعات زنان در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم به توسعه متوازن مورد اشاره در سند 20 ساله نظام برسیم.

مولاوردی افزود: با تبادل تجربیات می توان به برنامه حوزه زنان و خانواده با سرعت بیشتر کمک کرد و به نتیجه رسید، هر چند دستیابی به ایجاد توازن میان نقش های چندگانه زنان، از دیگر اهداف است.

معاون رییس جمهوری برای امضای تفاهمنامه همکاری با دولت نروژ اعلام آمادگی کرد و افزود: سفارت نروژ در ایران می تواند با اطلاع معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گزارش هایی را درباره زنان و خانواده تهیه و در اختیار کشور خود بگذارد.

سفیر جدید نروژ در ایران نیز در این دیدار برای همکاری های مشترک اعلام آمادگی کرد و گفت: بیشتر دانشجویان و دانش آموزان در ایران زنان هستند و در کنفرانس سازمان همکاری های اسلامی متوجه وجود بسیاری از زنان کارآفرین در ایران شدم.

خانم «اودیسه نورهیم» پیشتر در بیروت و داکا سفیر بوده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین