|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۳۲۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

بررسی اسناد فاش کرد، شش ماه حفاظت فوق برنامه از چهار فرزند رئیس جمهوری پیشین آمریکا و دیگر مقامات که دونالد ترامپ پیش از ترک کاخ سفید تایید کرده بود، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار خرج روی دست مالیات‌دهندگان گذاشته است.

به گزارش ایسنا، مجله پیپل ماه ژانویه تایید کرد که دونالد ترامپ در واپسین لحظات خروج از کاخ سفید، حفاظت سرویس مخفی از فرزندانش را به مدت شش ماه تمدید کرد که شامل دونالد ترامپ جونیور، ایوانکا ترامپ و همسرش جارد کوشنر، اریک ترامپ و همسرش لارا ترامپ و تیفانی ترامپ می‌شد. این حفاظت شامل حال نوه‌های ترامپ هم می‌شود.

از طرف دیگر یک منبع در سرویس مخفی آمریکا گفت، افرادی خارج از خانواده ترامپ هم حفاظت بیش از حد گرفته‌اند اما او به نام آنها اشاره‌ای نکرد.     

در همین زمینه روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، از جمله افرادی که نامشان در لیست حفاظت مازاد آمده است می‌توان به استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری سابق، مارک میدوز، رئیس کارکنان سابق ترامپ و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا اشاره کرد.

براساس گزارش واشنگتن پست، هزینه بالای حفاظت ویژه همچنین شامل هزینه ۳۰۰۰ دلاری دولت آمریکا برای هر بلیت هواپیما و ۱۱ هزار دلار برای اجاره اتاق‌ها در سفر ماه ژوئن منوچن به خاورمیانه می‌شود. در این گزارش آمده است: اسناد نشان می‌دهند که مالیات‌دهندگان آمریکایی بیش از ۵۲ هزار دلار برای حفاظت از یک مولتی میلیونر در یک سفر کاری هزینه کرده‌اند.

براساس این گزارش، گرچه بودجه ۲.۴ میلیارد دلاری سرویس مخفی برای پوشش این درخواست حفاظت غیرمعمول کافی بوده است، اما این اعداد و ارقام باز هم قابل توجه است چون افراد داخل لیست حفاظت ویژه از جمله پسران ارشد ترامپ که نقشی هم در دولت نداشتند، به حدی ثروتمند هستند که خودشان می‌توانستند هزینه‌های حفاظتی را بپردازند.  

سرویس مخفی آمریکا ملزم به حفاظت از روسای جمهوری سابق و همسرانشان تا آخر عمر است، اما تنها وظیفه دارد از فرزندان آنها تا زمانی که آنها ۱۶ ساله شوند، حفاظت کند. برخی از روسای جمهور آمریکا بعد از خروج از کاخ سفید برای مدت زمان بسیار کوتاهی درخواست حفاظت ویژه برای فرزندانشان داشته‌اند اما سن آنها بسیار کمتر بوده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین