|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۲۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کسانی که دارای سیستم ایمنی قوی نیستند یا جز سالمندان ،زنان باردار ،کودکان و کسانی هستند که داروهای خاص مصرف می‌کنند در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال شرکت نکنند.

 رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد: با توجه به محدودیت های موجود، امسال در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی مراکز پزشکی و درمانی و موکب درمانی دایر نکرده و دو مرکز درمانی در نجف و کربلا توسط مرکز هلال احمر دایر شده‌ است .

به گزارش ایسنا، عرفانی با بیان اینکه یکی از شروط الزامی برای حضور زائران در راهپیمایی اربعین تزریق واکسن کرونا است، اظهار کرد:  زائران این کارت واکسن را در طول سفر همراه خود داشته باشند .

وی تاکید کرد : کسانی که دارای سیستم ایمنی قوی نیستند یا جز سالمندان ،زنان باردار ،کودکان و کسانی هستند که داروهای خاص مصرف می‌کنند در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی  امسال شرکت نکنند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه کسانی که دارو  مصرف می کنند ،مناسب است که این دارو را در طول مسیر راهپیمایی همراه خود داشته باشند و اگر فراموش کردند و یا آنکه داروهای خود گم کردند، حتما به  دو مرکز درمانی نجف و کربلا  مراجعه کرده و داروهای خود را دریافت کنند .

وی با بیان اینکه امسال در مسیر راهپیمایی مراکز بهداشتی و درمانی نداریم و با توجه به محدودیت ها دو مرکز درمانی در نجف و کربلا توسط سازمان هلال احمر دایر شده است ، گفت: البته با توافق صورت گرفته بین وزارتخانه های بهداشت ایران  و عراق، زائرانی که با  مجوز و بیمه زائر در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند چنانچه لازم باشد می توانند به مراکز درمانی عراق مراجعه کنند خدمات به آنها ارائه می‌شود و اگر نیاز باشد آنها به کشور بازگردانده می‌شوند .

 عرفانی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، با تاکید بر اینکه زائران حتماً در طول سفر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت : زائران در هنگام بازگشت خود را قرنطینه کنند و اگر علائمی داشتند، حتما به پزشک مراجعه کنند .

وی  با بیان اینکه انجام تست Pcr در نقاط مرزی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: از زائران  می‌خواهیم در صورت امکان رفت و برگشت خود را به صورت هوایی انجام دهند و اگر الزامی وجود دارد از مرز زمینی برگردند چرا که در مرز زمینی امکان مواجهه‌ی افراد با یکدیگر  بیشتر  است  و احتمال انتقال بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین