|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۲۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

 براساس کتاب جدید خبرنگاران واشنگتن پست، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ درباره تعامل با افراد مبتلا به اختلال شخصیتی خودشیفتگی تحقیق کرده بود.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری بیزنس اینسایدر به نسخه‌ای از کتاب باب وودوارد و رابرت کاستا، روزنامه‌نگاران واشنگتن پست که قرار است به زودی منتشر شود، دست یافته است.   

براساس این کتاب با عنوان "خطر"، پل رایان، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از اینکه دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ مقابل نامزد دموکراتی چون هیلاری کلینتون به پیروزی دست یافت، شگفت‌زده شده بود.

در آن زمان جمهوری‌خواهان کنترل دو مجلس کنگره را در دست داشتند و پل رایان متوجه شد که باید با ترامپ کار کند و از این رو تحقیق می‌کرد که چطور باید با شخصی که "معامله‌گر و بدون احساس مسوولیت اخلاقی" است، تعامل داشته باشد.

براساس این کتاب، یک پزشک متمول در نیویورک که همچنین یک اهداکننده سرشناس جمهوری‌خواه است، بعدا با رایان تماس گرفت و گفت "شما باید بدانید که اختلال شخصیتی خودشیفتگی چیست."

پس از آنکه رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در این رابطه سوالی پرسید، این پزشک در یک ایمیل آنچه فکر می‌کرد "بهترین راه تعامل با شخصی مبتلا به اختلال شخصیتی ضد اجتماعی باشد" بیان کرد. به گفته وودوارد و کاستا، این ایمیل همچنین حاوی لینک‌هایی به مقالاتی درباره همین موضوع بود.

در این کتاب آمده است که پل رایان برای چندین هفته به مطالعه این مطالب پرداخت و متقاعد شد که ترامپ از این اختلال شخصیتی رنج می‌برد.   

روابط دونالد ترامپ و پل رایان در دورانی که او ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده داشت، تیره و تار بود. از جمله مسائلی که به تنش‌ها دامن زد، اعتراض رایان به اقدام ترامپ بود که علنا از نئو نازی‌هایی که یک شورش مرگبار در شارلوتسویل ویرجینیا در سال ۲۰۱۷ به راه انداختند، حمایت کرد.

به دنبال آن شورش، رایان در پیامی توییتری برترپنداری سفید را "زننده" توصیف کرد. در کتاب "خطر" آمده است که ترامپ بعد از آن با رایان تماس گرفت و فریاد می‌زد که "شما در رده من نیستید!"

اندکی بعد پل رایان هم فریاد زد: حرفتان تمام شد؟ می‌گذارید من هم حرف بزنم؟ شما رئیس‌جمهوری ایالات متحده هستید. شما یک وظیفه رهبری اخلاقی دارید که اوضاع را درست کنید، نه اینکه بگویید یک برابری اخلاقی در اینجا وجود دارد.

در کتاب روزنامه‌نگاران واشنگتن پست آمده است که ترامپ با این صحبت‌ها کوتاه نیامد و گفت: این مردم عاشق من هستند. این‌ها مردم من هستند. نمی‌توانم به مردمی که از من حمایت می‌کنند، از پشت خنجر بزنم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین