کد خبر: ۳۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷

وزیر خارجه قطر در کابل، با ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر طالبان دیدار کردشفقنا: وزیر خارجه قطر راهی پایتخت افغانستان شده تا نخستین مقام بلندپایه جهان عرب لقب بگیرد که از زمان بازگشت طالبان به قدرت، به این کشور سفر می کند.

به گزارش شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، جنبش طالبان عصر امروز (یک شنبه) در پیامی در حساب کاربری «امارت اسلامی» در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که شیخ «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر وارد شهر کابل، پایتخت افغانستان شده است.

طالبان در این پیام توییتری همچنین تاکید کرده که آل ثانی در جریان سفر خود به کابل، در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با برخی مقامات این گروه دیدار کرده است.

در همین حال، شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز از برخی منابع نقل کرد که وزیر خارجه این کشور در جریان سفر خود به کابل، با «ملا محمد حسن آخوند»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور افغانستان که در این اواخر از سوی طالبان تشکیل شده، دیدار کرده است.

الجزیره همچنین گزارش داد که آل ثانی به عنوان نخستین مقام بلندپایه جهان عرب که از زمان تسلط طالبان بر کابل، راهی این شهر می شود، با «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در دولت «اشرف غنی»، رئیس جمهوری فراری افغانستان و «حامد کرزی»، رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز دیدار کرده است.

این در حالی است که وزیر خارجه قطر پیش از آن که راهی کابل شود، به برخی کشورهای منطقه از جمله ایران، پاکستان، ترکیه و روسیه سفر کرده و در دیدار با مقامات بلندپایه این کشورها نیز به بررسی آخرین تحولات امنیتی و سیاسی افغانستان پرداخته بود.

در همین حال، منابع دیپلماتیک تاکید کردند که آل ثانی در سفر خود به کابل، دیدگاه های بین المللی در مورد وضعیت افغانستان را به رهبران دولت تشکیل شده از سوی جنبش طالبان منتقل می کند به ویژه آن که وی علاوه بر سفر به کشورهای مذکور، طی مدت اخیر درباره وضعیت این کشور با مقامات بلندپایه برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز گفت و گو کرده بود.در افغانستان به قدرت بازگشته، اعلام کرد: وزیر خارجه قطر امروز، یکشنبه در سفری رسمی وارد کابل شد. طالبان امروز در صفحه رسمی امارت اسلامی در توییتر نوشت: محمد عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر با مسؤولان طالبان در کاخ ریاست‌جمهوری در کابل ملاقات کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین