|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۴
کد خبر: ۳۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

جنبش‌های فتح، حماس و جهاد اسلامی به صورت جداگانه نسبت به بازداشت مجدد دو آزاده فلسطینی توسط نیروهای رژیم اشغالگر واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگویی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، بازداشت مجدد دو تن از اسرای آزاد شده هرگز لکه ننگ را از چهره اشغالگران پاک نخواهد کرد و همین برایشان کافی بود که توانستند نهادهای اسرائیلی را شکست دهند و اقتدار اشغالگران را در هم شکنند.

در همین راستا، داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد، بازداشت مجدد اسرای قهرمان فلسطینی از میزان ضربه و خسارتی که به این رژیم وارد شد، نمی‌کاهد و هیبت پوشالی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی با عملیات فرار شش تن از اسرای فلسطینی متزلزل شد.

در همین رابطه، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، رژیم اشغالگر مسئول کامل جان محمود العارضه و یعقوب قادری و دو اسیر فلسطینی دیگری است که بازداشت شده اند.

این جنبش همچنین اعلام کرد، هرگونه صدمه زدن یا تلاش برای انتقام از آن دو اسیر، به مثابه اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است.

از سوی دیگر، جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای، دولت اسرائیل را مسئول جان دو فلسطینی که جمعه پس از فرارشان از زندان «جلبوع» توسط نیروهای رژیم اشغالگر بازداشت شدند، دانست.

جنبش فتح از موسسات جامعه جهانی و موسسات حقوقی خواست برای حمایت از اسرای داخل زندان‌های رژیم اشغالگر و توقف حملات اشغالگران علیه آنها وارد عمل شوند.

در همین راستا، ماهر مزهر، یکی از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد: بازداشت محمود العارضه و یعقوب قادری، دو اسیر فلسطینی اصرار و پافشاری ما را برای ادامه مسیر مبارزه و مقاومت افزایش خواهد داد.

وی در ادامه افزود: نتیجه قبلاً مشخص شده بود که شهادت، بازداشت و یا تبعید است. با این حال شش اسیر قهرمان ما از طریق عملیات عبور بزرگ به معجزه‌ای دست یافتند که نشان‌دهنده جسارت و شجاعت بود و این امر نقطه آغازی برای آزادی تمامی اسرای قهرمان ما خواهد شد.

مزهر همچنین اظهار داشت: به رغم آنچه که اتفاق افتاد، اسرای قهرمان ما بینی موسسه امنیتی صهیونیستی را به خاک مالیدند.

وی همچنین تصریح کرد: دیر یا زود آنها بوی آزادی را با قدرت حملات مقاومت، استشمام خواهند کرد.

در همین رابطه، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، بازداشت دو اسیر فلسطینی آثار رسوایی تل‌آویو و نهادهای امنیتی داخلی و منطقه‌ای آن را محو نخواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: رژیم صهیونیستی مسئول کامل جان این دو اسیر و ملت فلسطین است و ما در برابر هرگونه صدمه و آسیب رساندن به این دو اسیر سکوت نخواهیم کرد و عواقب آن برعهده این رژیم است.

این جبهه از گروه‌های فلسطینی و فعالیت‌های مردمی خواست پشتیبانی و حمایت خود از اسراء را در نبردشان علیه اشغالگران به ویژه در مناطق درگیری و نبرد با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس اشغالی، نوار غزه و مناطق ۴۸ افزایش دهند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین از سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواست مسئولیت‌های خود را در قبال فراهم کردن حمایت بین‌المللی از این دو اسیر فلسطینی و مسئولیت‌هایشان در برابر تمامی اسراء برعهده بگیرند.

این جبهه در بیانیه خود از رسانه‌های فلسطینی و عربی خواست در برخورد با اخبار و اظهارات منتشر شده توسط رسانه‌های عبری زبان هوشیار باشند که تل‌آویو به دنبال ضربه زدن به بافت اجتماعی فلسطین و بالا بردن روحیه سربازان اسرائیلی پس از شکستشان در برابر اسرای آزاد شده است.

در همین راستا، پس از اعلام بازداشت مجدد اسرای فلسطینی، ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه به منظور اعلام همبستگی با اسرای فراری راهپیمایی‌ای برپا کردند.

در رام‌الله نیز شهروندان فلسطینی در محکومیت بازداشت مجدد اسرای فلسطینی در خیابان‌های این شهر تجمع کردند.

جمعه شب، رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو تن از شش زندانی را که چند روز پیش از زندان جلبوع فرار کردند، دستگیر کرده است.

صبح امروز نیز دو اسیر دیگر بازداشت شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین