کد خبر: ۳۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

شفقنا: دبیرکل ناتو از تلاش سازمان برای خارج کردن شمار بیشتری از شهروندان افغان در معرض خطر خبر داده و تاکید کرد که جنبش طالبان باید شایستگی خود برای دریافت کمک و به رسمیت شناختن را نشان دهد.

به گزارش رسانه های خبری عرب زبان، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بعد از ظهر امروز (جمعه) طی سخنانی، اعلام کرد که پیش از آن که جنبش طالبان کنترل شهر کابل و بیشتر استان های افغانستان را در دست بگیرند، بسیاری از شهروندان این کشور با نیروهای بین المللی همکاری داشتند و اگر در کشورشان باقی بمانند ممکن است در خطر باشند.

استولتنبرگ در این باره خاطر نشان ساخت که سازمان ناتو به دنبال آن است که شمار بیشتری از شهروندان افغان در معرض خطر را از افغانستان خارج کند و به ارتباط و تماس با جنبش طالبان نیز ادامه دهد با این حال این جنبش نیز باید نشان دهد که شایسته دریافت کمک و به رسمیت شناخته شدن است.

دبیرکل ناتو ضمن اعلام این که کشورهای عضو سازمان در حال بررسی به رسمیت شناختن جنبش طالبان هستند که در اواسط ماه گذشته میلادی وارد شهر کابل شده و در حال حاضر بیشتر مناطق افغانستان را در کنترل دارد، تاکید کرد که به رسمیت شناختن این جنبش به اقدامات آن و مسیر دولتی که به زودی تشکیل خواهد داد، بستگی دارد.

استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که در رابطه با مسئله خارج کردن شمار بیشتری از شهروندان افغان در معرض خطر از افغانستان، با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر و شیخ «عبدالرحمان بن محمد آل ثانی»، وزیر امور خارجه این کشور رایزنی کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین