|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۲۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

فارس: منابع از عزیمت «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان از قندهار به کابل خبر می‌‌دهند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از یک مقام طالبان اعلام کرد رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید در افغانستان پایان یافته و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

پیش از این یک رسانه نزدیک به طالبان از آغاز دیدارهای «ملاهبت‌الله آخوندزاده» با سایر رهبران این گروه در قندهار خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، طالبان اعلام کرده که رهبر این گروه و معاون او در حال انجام مشورت‌هایی در قندهار با رهبران و سران قبایل هستند.

این اولین دیدار رهبر طالبان در افغانستان پس از تسلط این گروه بر کابل بود.

یک هفته پس از حضور طالبان در کابل، «احمدالله وثیق» از سخنگویان طالبان گفت که «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر، وارد پایتخت افغانستان شده است.

وی پیشتر نیز در صدر هیئتی وارد شهر «قندهار» شده بود.

حضور ملا برادر و هیئت همراه در کابل پس از آن صورت گرفت که طالبان اعلام کرد که این گروه قصد دارد طی چند هفته آینده از چارچوب حکومتی جدید افغانستان رونمایی کند.

به گفته یکی از سخنگویان طالبان، کارشناسان حقوقی، مذهبی و سیاست خارجی طالبان قصد دارند چارچوب حکومتی جدید را طی چند هفته آینده ارائه دهند.

ملا عبدالغنی برادر نیز اعلام کرده بود که اکنون زمان آزمون طالبان فرا رسیده است و باید ثابت کنند که می‌توانند نظام را اداره کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین