|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۳۲۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

شورای عالی دستگاه قضایی عراق امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که یک عملیات الکترونیکی برای دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی آتی این کشور و تغییر نتایج آن و ایجاد آشوبی سیاسی در عراق ناکام ماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شورای عالی دستگاه قضایی عراق اعلام کرد: قاضی ویژه تحقیقات در پرونده انتخابات سراسری عراق توضیح داد که با بررسی‌ها و تحقیقات قضایی از راه‌هایی علمی، افرادی که در تلاش برای حمله سایبری بودند، شناسایی شدند، هدف اول این گروه آماده‌سازی شرایط برای دستکاری در نتایج انتخابات دهم اکتبر آتی و تغییر نتایج آن و هدف ثانویه آنها ایجاد آشوب سیاسی بود.

طبق این بیانیه، گروه خرابکار قصد تخریب چهره‌های سیاسی و اجتماعی عراق را داشت و یکی از چهره‌های سیاسی عراق در خانه خود با گروهی از این خرابکاران دیدار کرده و درباره مساله انتخابات و رسانه‌های ویژه آنها گفت‌وگو کردند و پیشنهاد شد که یک گروه چند رأیی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود.

در این بیانیه به نقل از قاضی پرونده آمده است: یکی از متهم‌ها پیشنهاد ایجاد کانالی تلگرامی با یک شماره موبایل جعلی و خط خریداری شده از خارج عراق را داد و یک کانال به نام سیدة الخضراء ایجاد شده و شروع به اشتراک‌گذاری مطالبی با هدف افزایش آشوب سیاسی و دامن زدن به اختلافات میان احزاب سیاسی عراق کرد.

همچنین در بیانیه مذکور تاکید شد: تحقیقات دستگاه قضایی منجر به این شد که دو تن از سه متهمی که در حال حاضر بازداشت شده‌اند، با شواهد علمی به دست آمده از سایت‌ها اعتراف کنند، تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان این پرونده ادامه دارد.

در بیانیه یاد شده فاش شد: گروه خرابکار برای اجرای نقشه خود و ضربه زدن به انتخابات و تخریب رقبای سیاسی که جرم سنگینی است، از گروهی از کارشناسان و متخصصان فضای مجازی کمک گرفته‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین