|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۲۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸


نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که فلسطین شریک واقعی برای صلح نداشته و اسرائیل قصد جدی برای مذاکرات متوقف شده از سال ۲۰۱۴ ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در استقبال از وزیر خارجه اسلوونی در رام‌الله که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را نیز برعهده دارد، مشارکت این اتحادیه در احیای روند سیاسی را خواستار شده و بر اهمیت نقش آن در برقراری صلح با ازسرگیری فعالیت کمیته چهارجانبه صلح جهت بازگشت به مذاکرات بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

اشتیه در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما برای هر روند سیاسی جدی در چارچوبی بین‌المللی و چند طرفه که خلأ سیاسی فعلی را پر کرده و ضامن اتمام اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و پایتختی قدس و نیز راه‌حلی عادلانه برای مساله پناهجویان باشد، آماده‌ایم.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: فلسطینی‌ها به عنوان مالکان اصلی این سرزمین در شرایط استثنایی، دشوار و ناعادلانه‌ای زندگی می‌کنند و اسرائیل به اقدامات نژادپرستانه خود در حق آنها ادامه داده، بر گستره تصرف اراضی آنها و شهرک‌سازی‌ها افزوده و به محاصره غزه، یهودی‌سازی قدس، کنترل بر گذرگاه‌ها، زمین‌ها و منابع آب ادامه می‌دهد و این اقدامات را در راستای نابودی برنامه‌ریزی‌شده راه‌حل دو کشوری انجام می‌دهد.

او افزود: ما و اسلوونی به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر و ارزش‌ها و اصولی چون عدالت، آزادی، عزت و برابری احترام می‌گذاریم و امیدواریم که اسلوونی به وظیفه خود عمل کرده و از اسرائیل بخواهد سیاست شهرک‌سازی، تصرف اراضی و اعدام‌های میدانی را متوقف کند.

اشتیه ضمن تاکید دوباره بر پافشاری رهبری فلسطین بر برگزاری انتخابات سراسری متوقف شده از سال ۲۰۰۶، از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را برای پایبندی به توافقنامه‌های امضا شده به ویژه درمورد مجوز برگزاری انتخابات در قدس تحت فشار بگذارد.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است: وزیر خارجه اسلوونی نیز بر حمایت کشورش از راه‌حل دو کشوری، برقراری صلحی عادلانه و همه جانبه، استمرار همکاری و اقدام مشترک با فلسطین و حمایت از آن در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین