|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

ایرنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: مشاوران عبدالملکی به او مشاوره غلط می‌دهند و اگر قرار باشد در آینده نیز اینگونه مشورت دهند چه اتقاقی می‌افتد.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی روز دوشنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخالفت من با وزارت حجت الله عبدالمالکی تنها از سر از سر دلسوزی برای رییس‌جمهوری محترم و دلسوزی برای وزیر انقلابی است و هیچ انگیزه سیاسی پشت این مخالفت نیست.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: قطعا برای چند وزارتخانه برای موافقت ثبت‌نام کردم اما قرعه فال برای این وزارتخانه به مخالفت افتاد. این ابر وزارتخانه از سه وزارتخانه تشکیل شده و در هر استان ١١ مدیرکل دارد که از لحاظ حجم عظیم ترین وزارتخانه است و حدود ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با این وزارتخانه سروکار دارند و ماهیانه حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند. وزرای قبلی این وزارتخانه در قد و قامت رییس‌جمهوری بوده اند اکثراً دارای سابقه دوره نمایندگی و وزارت بوده اند، دقت کنید آقای مصری، شریعتمداری و عباسی اینها از با تجربه‌ها و خبرگان بوده‌اند.

لارگانی افزود: از همین رو قول رییس‌جمهوری محترم این بود که شخصیتی در حد محمد مخبر را برای این مجموعه عظیم و ناهمگون معرفی کند. فردی که کارآزموده و دارای سابقه اجرایی باشد زیرا این وزارتخانه امکان آزمون و خطا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باید مقبول جامعه کارگری، مورد پذیرش بازنشستگان، مورد مقبول جامعه بزرگ تعاونی‌ها و وزیر آسیب‌دیدگان اجتماعی و مددجویان بهزیستی باشد و در یک کلام وزیر تعاون باید مورد قبول ۷۰ درصد جامعه باشد. حتی مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه نظیر بهزیستی، تامین اجتماعی، شستا و صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی به جز موارد معدود در حد وزیر بوده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: همکاران عزیز و ملت بزرگوار، شخصیت وزیر این وزارتخانه باید به صنعت، پزشکی، اشتغال و مسائل نفتی، صادرات و واردات، بیمه‌ها و روابط کارگری و ... مسلط باشد تا بتواند علاوه بر تولید پول عظیم برای صندوق‌های بازنشستگی در بحران‌های متعدد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مسائل کارگری رفاهی و تعاونی‌ها غلبه کند.

لارگانی یادآور شد: عبدالملکی جوانی معتقد، هوشمند، تئوری پرداز و مسلط به حوزه اقتصاد مقاومتی است. رییس‌جمهوری نیز علت معرفی او را سابقه در کمیته امداد و معاونت فعالیت در معاونت اشتغال عنوان کرد اما همه مطلع هستیم که اشتغال یک موضوع را به فرا وزارتخانه‌ای است و تنها کار وزارتخانه موجود نیست برای وزارتخانه علم و تجربه مهم است.

وی عنوان کرد: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند که «التجربه فوق العلم» براستی وزارتخانه ای که در هر استان یازده مدیر کل انتخاب می‌کند باید سطح وزیرش از وزرای دیگر بالاتر باشد. وزارت عبدالملکی در درجه نخست ظلم به این جوان آینده دار و نخبه است و در درجه دوم به هیات دولت و مجلس انقلابی می‌دانم.

این نماینده مجلس یازدهم، اضافه کرد: عزیزان اگر او برای بخش تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شده بود قطعاً کسی بودم که تمام قد از او دفاع می‌کردم عزیزان وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه پرخطر است.

وی ادامه داد: ببینید در این چند سال اخیر چه حادثه بزرگی در کشور رخ داد، سقوط هواپیمای آسمان که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از عزیزان ما شد و باعث شد وزیر پیشین استیضاح شود. بحث آتش سوزی کشتی سانچی حادثه ای دردآور برای مردم بود و سانحه معدن زمستان یورت در استان گلستان در زمان انتخابات ۹۶ متاسفانه خون عزیزان که در معدن کشته شدند پایمال شد. هر سه سانحه فاجعه بار و دردآور بود در این مجموعه ما مشکلات زیادی داریم.

لارگانی عنوان کرد: فقط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا، ذوب آهن اصفهان است آیا شما می پذیرید یک فرد غیر صنعتی یک جوان ۴۰ ساله را بر مجموعه ذوب آهن به عنوان مدیرعامل انتخاب کنید؟ عبدالملکی به نظر من وزیر شود یا نشود آینده درخشانی دارد، چرا اجازه نمی‌دهید که تجارب لازم را کسب کند و بعداً در این چالش‌های بزرگ وارد شود مردم از بدو تولد تا زمانی که فوت می‌کنند و حتی بعد از فوت با این وزارتخانه سرو کار دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: سوال من این است که چه جوابی می توانید به کارگران و بازنشستگان می‌دهید؟ باز هم تاکید می‌کنم این انتخاب در درجه اول در حق این جوان عزیز و بزرگوار ظلم است زیرا واقعاً با یک ابر وزارتخانه سروکار دارد و هم در حق مجلس و خود دولت.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم که بگویم مولای متقیان می‌فرمایند که العقل شمس التجارب. فرض کنید که رییس‌جمهوری بر اساس کارگروه‌هایی که تشکیل شده عبدالملکی را انتخاب کرد اما مجلس نباید سوابق او را بررسی کند و توانمندی‌های وزیر را بررسی کند؟ آیا نباید به این موضوع دقت کنیم شما شنیدید که آیت الله علم الهدی در خطبه نماز جمعه اعلام کرد که کسی فقط به دولت فحش نمی‌دهد اما به مجلس می‌دهند چون مجلس را به خاطر اینکه وزرا خوبی انتخاب نکردند.

لارگانی تصریح کرد: عزیزان مشاوران عبدالملکی به او خوب مشورت نمی‌دهند. اگر قرار باشد در آینده نیز اینگونه مشورت دهند وا اسفا. وقتی او می‌گوید اگر شما در ایران بگردید مثل من پیدا نمی‌شود و وقتی عنوان می‌کند اگر من را انتخاب نکنید نفر بعدی را هم من انتخاب می‌کنم؛ اینها درد است برای اینکه فردی بخواهد بزرگنمایی کند و بگوید من به رییس‌جمهوری و دیگران نزدیکم بخواهد از این فرصت‌ها سو استفاده کند واقعاً وای به حال وزارتخانه.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین