کد خبر: ۳۲۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام اینکه آمار تعداد بیماران بستری و فوتی‌های کروناویروس در استان فارس همچنان صعودی و بسیار نگران کننده است، از رسیدن آمار تعداد بیماران بستری به مرز ۵۰۰۰ نفر در فارس خبر داد.

مهرزاد لطفی یکشنبه ۲۴ مرداد در سیصد و هشتاد و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، گفت: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، ورودی بیمارستان‌ها به شدت رو به افزایش است و با وجود تلاش‌های انجام شده برای توسعه تخت‌های بستری، بیماران در لیست انتظار بستری قرار دارند.

او خاطرنشان کرد: آمارهای ابتلا، مراجعه به مراکز درمانی و شمار بیماران نیازمند خدمات بستری نشانگر شدت بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس دلتا و وضعیت فوق بحرانی در استان است، به طوری که روزانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از مردم استان هستیم که علاوه بر خانواده‌های داغدار آنان، برای کادر درمان نیز بسیار دردآور است.

مرگ ۳۱۵ نفر در فارس در ۱۰ روز گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه به ویژه در مورد نوع دلتا، کوچکترین سهل انگاری موجب ابتلای افراد می‌شود، تاکید کرد: ویروس دلتا همه اقشار جامعه در تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و به کام مرگ می‌کشاند. حتی بر اساس شواهد افراد بدون بیماری زمینه‌ای و افراد سالم و ورزشکار نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.به طور مثال؛ در ۱۰ روز گذشته ۳۱۵ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

لطفی همچنین از آمار بالای مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته خبر داد و گفت: آمار بالای مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان و مثبت بودن درصد بالای تست‌های تشخیصی، نشان از شدت بیماری زایی و سرایت پذیری این ویروس دارد که نتیجه سهل انگاری‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در حال ارائه خدمات به بیماران است، از عموم مردم خواست تا با جدی گرفتن بیماری کووید۱۹ و آسیب‌های جبران ناپذیر آن، مجموعه سلامت را در مبارزه با این بحران یاری رسانند.

لطفی در این نشست با اشاره به موفقیت شیراز در انجام سریع واکسیناسیون از زمان تحویل تا تزریق در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بحران سخت، علاوه بر ارائه خدمات به بیماران به ویژه مبتلایان به کروناویروس، با جدیت در حال انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ است و برای افزایش سرعت این امر نیز مراکز انجام واکسیناسیون را افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به کروناویروس در فارس به شدت کاهش یافته که این امر منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است، بنابراین هر فردی با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، در قبال آسیب دیدگان ناشی از بیماری کووید۱۹ مسئول است.

لطفی همچنین در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه‌های آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین