|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۳۲۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

ایرنا: کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان با نزدیک شدن طالبان به کابل به سرعت در حال انتقال به فرودگاه بین المللی این شهر هستند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو روز شنبه به وقت محلی با اعلام این مطلب به نقل از منبعی که نام آن را بیان نکرد، نوشت برخی از کارکنان که قبلا وارد فرودگاه شده اند، توسط نیروهای آمریکایی محافظت می شوند.

پیش از این، شبکه سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرد اغلب کارکنان سفارت واشنگتن در کابل طی ۷۲ ساعت آینده از افغانستان خارج می شوند.

این شبکه آمریکایی روز شنبه به وقت محلی به نقل از منابع دیپلماتیک و امنیتی گزارش داد افرادی که در سفارت باقی خواهند ماند ماموران ویژه دفتر خدمات دیپلماتیک و تصمیم گیرندگان ارشد از جمله سفیر و مهندسان امنیتی برای از بین بردن اسناد حساس خواهند بود.

آمریکا همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان،برای خروج کارکنان سفارت خود سه هزار نیرو به این کشور اعزام کرده بود که امروز شنبه به وقت محلی، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد با استقرار پنج هزار نیروی نظامی در افغانستان برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از این کشور موافقت کرده است.

بایدن هشدار داد به نمایندگان طالبان در دوحه اعلام کردیم که هرگونه اقدامی از جانب آنها در افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات های ما را به خطر بیندازد، با واکنش نظامی سریع و قوی آمریکا مواجه خواهد شد.

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشورش را ناشی از تصمیم "ناگهانی" خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان به پارلمان کشورش گفته است: ما با یک وضعیت پیش بینی نشده در سه ماه گذشته مواجه بودیم. دلیل وضعیت کنونی ما این است که این تصمیم (خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان) ناگهانی گرفته شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین