|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۱
کد خبر: ۳۲۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

ایرنا: مجلس سنای آمریکا پس از چند هفته رایزنی طرح یک هزار میلیارد دلاری بازسازی و ترمیم زیرساخت های این کشور موسوم به طرح "زیرساخت ها" را تایید کرد.

این طرح روز سه شنبه به وقت محلی در مجلس سنا به رای گذاشته شد و در اتفاقی کم سابقه بخشی از سناتورهای جمهوری خواه با دموکرات ها همراه شدند و این طرح که یکی از برنامه های انتخاباتی جو بایدن بود، با ۶۹ رای موافق در برابر ۳۰ رای مخالف تصویب و به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا گفت که این اقدام خوبی‌های بسیاری برای آمریکا به همراه دارد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز پس از تصویب این طرح در مجلس سنا با ابراز خرسندی گفت: امروز ثابت کردیم که دموکراسی هنوز می تواند کار کند.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد که می توانیم برای انجام کارهای بزرگ و مهم برای مردم آمریکا در کنار هم باشیم.
برای تصویب این طرح در سنا نیازمند حداقل ۶۰ رای موافق بود تا از "اطاله دادرسی" در صحن مجلس سنا جلوگیری شود. این نخستین طرح و سپس قانون زیرساخت ها در دولت جو بایدن به شمار خواهد رفت.

آسوشیتدپرس پیش از این گزارش داده بود از محل تصویب این طرح قرار است تا سرمایه گذاری هایی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار در زمینه جاده ها و پل ها، ۳۹ میلیار دلار در امور حمل و نقل عمومی، ۶۶ میلیار دلار در زمینه خط آهن، ۵۵ میلیارد دلار در امور آب و فاضلاب هزینه شوند، همچنین میلیاردها دلار نیز برای بنادر ، فرودگاه ها و نیروگاه های برق، و بهبود پهنای باند اینترنت در نظر گرفته شود.

پیش از این و در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ دولت بایدن طرح بلند پروازنه بیش از دو هزار میلیارد دلاری در زمینه امور زیرساختی در آمریکا را ارائه داده بود که با مخالفت حزب جمهوریخواه روبرو شد و تا ماه آوریل با وجود تعیین ضرب الاجل از سوی بایدن به درازا کشید؛ حزب جمهوریخواه خواهان کاهش این هزینه و همچنین برخی تغییرات در مسائل زیربنایی موجود دراین طرح شده بود.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی ، طرح بعدی بایدن به میزان سه هزار و پانصد میلیارد دلار است که بیشتر به خواسته‌های دموکرات‌ها نزدیک است.

پیش‌بینی می‌شود این طرح که شامل مواردی از جمله برنامه های حمایتی از کودکان و افراد مسن است، فقط حمایت دموکرات‌ها را همراه داشته باشد.

تصویب این طرح که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از آن پشتیبانی می‌کنند، یک موفقیت بزرگ برای دولت بایدن خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین