کد خبر: ۳۲۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با تاکید بر این که ایران از تمام ظرفیت‌های خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق صلح در افغانستان استفاده می‌کند، گفت: در مورد موضوع افغانستان آمادگی داشته و داریم که ابتکار صلح تهران را دنبال کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران عمیقا نگران تحولات در افغانستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی خود با تاکید بر این که ایران از تمام ظرفیت‌های خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحقق صلح در افغانستان استفاده می‌کند، گفت: در مورد موضوع افغانستان آمادگی داشته و داریم که ابتکار صلح تهران را دنبال کنیم.

وی همچنین در بخشی دیگر  از صحبت‌های خود در این ارتباط گفت:  ایران در طول چهار دهه گذشته میزبان برادران و خواهران افغانستانی خود بوده و نگاه خویشاوندی به مردم افغانستان داشته است و این نگاه انسانی وجود داشته و ادامه خواهد داشت .

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست گفت: سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران چند ماه است که در دستور کار است و وقتی جزییات آن نهایی شد آن را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین از سفر وزیر خارجه عراق به ایران خبر داد و گفت : انجام این سفر در دستور کار است و به زودی انجام می شود.

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود گفت در مذاکرات وین ما هیچوقت گفتگو‌ها را ترک نکردیم.

او تاکید کرد که باید منتظر بمانیم تا دولت مستقر شود و وزرا تعیین شوند و حتما این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

خطیب زاده همچنین گفت که به روشنی به طرف‌های خودمان در وین می‌گویم که واشنگتن باید بداند که نمی‌تواند با ذهنیت ترامپ نتیجه غیر از مقاومت حداکثری ایران دست پیدا کند.


این خبر تکمیل می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین