|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
در بین 11 گروه کالایی که متوسط قیمت‌شان از سوی بانک مرکزی اعلام شده است قیمت هشت گروه کالایی نسبت به ماه قبل از افزایش برخوردار شده است.
بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به هشتم شهریور ماه سال جاری اعلام کرد.

براین اساس نرخ گروه لبنیات نسبت به هفته قبل 2.5 درصد و نسبت به هفته مشابه قبل 6.1 درصد افزایش پیدا کرده است.همچنین قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته یک درصد کاهش اما نسبت به هفته مشابه ماه قبل 17.4 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس قیمت گروه برنج نسبت به هفته قبل ثابت مانده اما نسبت به هفته مشابه در مرداد ماه دو درصد افزایش یافته است.

بنا به اعلام بانک مرکزی قیمت میوه‌ها و سبزی‌های تازه‌ به ترتیب نسبت به هفته قبل 1.3 و 0.7 درصد کاهش یافته است.

این درحالی است که قیمت سبزی‌های تازه نسبت به هفته مشابه در مرداد ماه 2.1 درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته اول شهریور ماه ثابت مانده اما نسبت به هفته مشابه در مرداد 0.3 درصد افزایش یافته است.

قیمت گوشت مرغ نیز نسبت به هفته قبل 0.1 و نسبت به هفته مشابه در مرداد 4.3 درصد رشد کرده است.

در گروه قند، شکر و نیز قیمت‌ها نسبت به هفته قبل و هفته مشابه مرداد به ترتیب از 0.7 و 1.4 درصد افزایش برخوردار است این درحالی است که قیمت چای نسبت به هفته مشابه ماه قبل و همچنین نسبت به هفته قبل 0.1 درصد کاهش یافته است.قیمت روغن نباتی نیز نسبت به هفته اول شهریور ماه ثابت مانده و نسبت به هفته مشابه در مرداد از 0.1 درصد رشد برخوردار شده است.

قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج و حبوبات نسبت به هفته مشابه در سال 91 به ترتیب 17.5، 73.6، 69.8 و 88.2 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس قیمت میوه‌های تازه نیز نسبت به هفته مشابه سال قبل 40.4، سبزی‌های تازه 80.7، گوشت قرمز 39.9، چای 98.3 و روغن نباتی 57.7 درصد افزایش یافته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین