|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۲۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲

ایسنا: فرانسه در جدالی سخت و تماشایی با شکست روسیه قهرمان والیبال المپیک شد.

در دیدار نهایی والیبال المپیک توکیو دو تیم کمیته المپیک روسیه و فرانسه برابر هم به میدان رفتند که فرانسه ۳ بر ۲ به برتری رسید و قهرمان شد. فرانسه ابتدا در دو ست نخست با نتایج ۲۵-۱۷ و ۲۵ - ۲۳ پیروز شود و در آستانه قهرمانی قرار گیرد.

در ادامه روس ها دست از تلاش نکشیدند و با برتری در دو ست بعدی به بازی برگشتند. روسیه در ست های سوم و چهارم با نتایج مشابه ۲۵ - ۲۱ از سد فرانسه گذشت تا همه چیز به ست تعیین کننده پنجم کشیده شود.

با وجود اینکه روسیه در شروع ست پنجم با ۳ امتیاز اختلاف از حریف خود پیش افتاد ولی در ادامه فرانسه توانست اختلاف را جبران کند و بازی در امتیاز ۶ برابر شود.

در نهایت فرانسه ۱۵- ۱۲ این ست را به صود خود به پایان برد و عنوان قهرمانی والیبال المپیک را به خود اختصاص داد.

در دیدار رده بندی نیز قبل از این دیدار آرژانتین با برتری برابر برزیل سوم شد.

ویتال هینن سرمربی تیم ملی والیبال لهستان که تیمش در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک مقابل فرانسه شکست خورده و از المپیک حذف شده بود در اظهار نظری اعلام کرد: تبریک به فرانسه بابت قهرمانی، لوران تیلی مربی فوق العاده ای است که موفق شده این تیم را به قهرمانی برساند. باید بگویم که ما مقابل قهرمانان المپیک شکست خوردیم و از دور رقابت ها کنار رفتیم و فرانسه واقعا مستحق طلا بودند.

 انتظارات از تیم ملی والیبال لهستان در این رقابت ها بسیار بالا بود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تیم ملی والیبال لهستان بهترین مهره های جهان را روی نیمکت خود دارد و در هر تورنمنت می تواند چند نیکمت از بازیکنان خوب را با خود به مسابقات به همراه بیاورد.

باتوجه به اینکه تیم ملی والیبال لهستان موفق شد در لیگ ملتهای ۲۰۲۱ عنوان نایب قهرمانی را به نام خود کند، بسیاری از کارشناسان این تیم را روی سکوی المپیک می دیدند.

صحبت های سرمربی لهستان در حالی است که قرارداد ویتال هینن تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و هنوز مشخص نیست که این سرمربی پس از رقابت های قهرمانی اروپا سرمربی تیم لهستان خواهد ماند یا خیر.

به نظر می آید این صحبت های هینن پس از قهرمانی فرانسه به دلیل این باشد که یکی از نامزدهای رهبری لهستان درآینده ‌آندره‌آ آناستازی اعلام شده است.

تیم ملی والیبال فرانسه درحالی قهرمانی خود را جشن گرفت که در دورگروهی این رقابت ها ممکن بود حذف شود اما درخشش ستاره های تیم مانع از حذف آنها در مرحله گروهی شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین