|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۳۲۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اگر چه عوامل جنگ اقتصادی، سیاسی بود و در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی قرار می گرفت، ولی ستاد هماهنگی اقتصادی با تصمیم‌گیری‌های بموقع و مناسب تلاش کرد آثار اقتصادی این تهاجمات سیاسی را کاهش دهد.

رییس جمهوری گفت: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی، نقش ستاد جنگ را ایفا کرد و تامین زندگی و معیشت مردم محور اصلی تصمیم گیری‌ها در ستاد اقتصادی دولت بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دویست و چهل و سومین و آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه اعضا با برشمردن نقش ستاد در سیاستگذاری و مقاومت در جنگ تحمیلی اقتصادی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور از تلاش‌های رییس جمهوری در زمینه تشکیل منظم و پیگیر جلسات اقتصادی دولت و ایجاد انضباط و هماهنگی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی قدردانی کردند.

رییس‌جمهوری هم، اداره اقتصاد کشور در شرایط ویژه تحریم و جنگ اقتصادی را بسیار پیچیده و سخت خواند و گفت: هدف نخست دشمنان در اعمال تحریم و جنگ اقتصادی، فروپاشی جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام در مقابله با بحران ها و مشکلات بوده است و به نظر من ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نقش ستاد جنگ را ایفا کرده است.

روحانی تامین زندگی و معیشت و جلوگیری از آسیب دیدن بنیان زندگی مردم را از محورهای اصلی و مورد توجه در تصمیم‌گیری‌های ستاد اقتصادی برشمرد و افزود: امنیت غذایی و ثبات اقتصادی نقش مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی و روانی جامعه دارد.

وی افزود: مردم خواستار امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی و رفاه و آسایش در زمینه‌های اقتصادی هستند و این موضوع مهم همواره در دولت تدبیر و امید مورد اهتمام بود و تا زمانی که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل نشده بود این دولت توانست با کاهش چشمگیر تورم در ۴ سال متمادی ۹۳ تا ۹۶ و ایجاد ثبات و رشد اقتصادی، امنیت روانی و اجتماعی را ارتقا بخشد. بعد از اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران نیز تصمیمات موثر و کلان ستاد هماهنگی اقتصادی اهداف دشمن را در فروپاشی جامعه، خنثی کرد.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اگر چه عوامل جنگ اقتصادی، سیاسی بود و در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی قرار می گرفت، ولی ستاد هماهنگی اقتصادی با تصمیم‌گیری‌های بموقع و مناسب تلاش کرد آثار اقتصادی این تهاجمات سیاسی را کاهش دهد.

روحانی به استفاده از مجموعه نظرات اقتصاددانان و کارشناسان بخش اقتصادی با دیدگاه‌های مختلف در تصمیم‌گیری‌های کلان ستاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسات منظم این ستاد نشان داد دولت به عهد خود برای تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی و پرهیز از تصمیمات سلیقه‌ای در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان اقتصادی پایبند بوده است.

وی تصریح کرد: حضور مسئولان ارشد اقتصادی کشور در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی هر هفته در دو نوبت، نشان اهتمام جدی دولت در حل مسائل اقتصادی و تلاش ساختاری برای ایجاد هماهنگی در اقدامات اقتصادی دولت بوده است.

روحانی با قدردانی از حضور منظم، با انگیزه و پشتکار همه اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی بویژه دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در جلسات برگزار شده، از نقش مهم وی در هماهنگی اجرای تصمیمات این ستاد در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی تشکر کرد.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین