|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۳۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: خوزستان استان مهم، استراتژیک، تعیین کننده و قلب تپنده ایران است؛ خوزستان نقطه‌ای هست که مسائل بسیاری را به دیگر استان‌ها هدایت کرده و از این جهات برای من ارزشمند است و هیچ مسئولی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

مهر: معاون اول رئیس جمهور گفت: آن چیزی که مردم خوزستان را رنج داده تبعیض است که می‌بینند یک عده منتفع شده و استانی توسعه پیدا کرده ولی استان آنها توسعه پیدا نکرده است.

اسحاق جهانگیری عصر جمعه در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم که در روزهای پایانی دولت بار دیگر خدمت مردم استان قهرمان خوزستان باشم و در این جلسه با حضور بزرگان عشایر عرب و بختیاری، نخبگان استان، صاحبنظران، علما و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شرکت کردم.

وی با اشاره به اینکه در جلسات سخت زیاد شرکت کرده و مطالب بسیاری را شنیده‌ام، افزود: مراحل مختلفی را برای طی سطوح مدیریتی پشت سر گذاشته‌ام، وقتی می‌بینم مردمی که به مهمان نوازی شهره هستند، صدای خود را بلند می‌کنند می‌دانم که درد و سوز دل دارند و تنها به دنبال بیان مشکلات خود هستند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: خوزستان استان مهم، استراتژیک، تعیین کننده و قلب تپنده ایران است؛ خوزستان نقطه‌ای هست که مسائل بسیاری را به دیگر استان‌ها هدایت کرده و از این جهات برای من ارزشمند است و هیچ مسئولی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

جهانگیری ادامه داد: دو برادر من در این دشت خفته‌اند، یکی در روزهای نخستین اشغال سوسنگرد زمانی که شهید چمران برای دفاع مبارزه می‌کرد و دیگری هم در عملیاتی در جزیره مجنون شهید شد.

وی تشریح کرد: سه سفر مهم به خوزستان داشتم که یکی از آنها در سال ۹۵ در اوج بحران ریزگردها، قطعی برق و آب که وقتی هر انسانی شرایط خوزستان را می‌دید، دلش به درد می‌آمد و بلافاصله در ابتدای سال ۹۶ یک مصوبه به این استان اختصاص دادیم؛ همه دولت‌ها نیز متعهد هستند که تعهدات دولت‌های قبلی را در قبال مردم اجرایی کنند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: سفر دوم من سوم فروردین ۹۸ بود که بعد از سیل شبانه به مازندران، بعد لرستان و در نهایت به خوزستان سفر کردم که از سد کرخه و دز هم بازدید داشتم؛ در زمینه سیلاب ۹۸ نیز تصمیمات خوبی برای خوزستان گرفته شد.

وی با بیان اینکه ما نفت داریم و خوزستان روی نفت نشسته است، گفت: اما شما هیچ کدام از من سوال کردید که در این جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ما شروع کرده، چقدر نفت صادر کرده‌اید؟ چگونه توانستید با تحریم‌ها گندم و دارو بخرید؟ شما فکر می‌کنید که ما واقعا نمی‌دانیم که مردم از چه چیزی رنج می‌برند؟ در عین حالی که باید چهار چشمی مواظب باشیم که در خوزستان و سیستان اتفاق بدی نیفتد و آمریکا جشن نگیرد که در جنگ اقتصادی پیروز شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشور زیاد است، یادآور شد: ایران کشور ثروتمندی است و حق مردم هست که با بهترین امکانات رفاهی زندگی کنند ولی دشمنان نمی‌گذارند که آب خوشی از گلوی ملت پایین برود؛ با کمک همه مردم باید برای حل این مشکلات کنار ما باشند و قطعاً نمی‌توان به تنهایی مشکلات را حل کرد.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: اگر دغدغه‌ای در بین مسئولان استان و مرکز وجود داشته برای این است که اگر در فصل پاییز خشکسالی تداوم داشته باشد با این حجم از رهاسازی فعلی آب مردم با مشکل مواجه نشوند؛ قطعاً این آب موجود در مخازن سدهای خوزستان متعلق به مردم همین استان است ولی پیش بینی احتمال تداوم خشکسالی در فصل پاییز امسال نیز اهمیت دارد.

جهانگیری با اشاره به لازم‌الاجرا بودن دستورات مقام معظم رهبری بیان کرد: کار مطالعات فاز اول و دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری انجام و برای آن اعتبار اختصاص داده‌اند؛ هرچند با مقایسه فعالیت دولت‌های قبلی متوجه رکود اجرای پروژه می‌شویم، البته قطعاً دولت بعدی نسبت به ادامه اجرای این طرح اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با دستور هیچ مدیری نمی‌شود جلوی اجرای دستورات مقام معظم رهبری را گرفت، اظهار کرد: منافع ملی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی درخواست دارم که به خرده کشت‌های شلتوک ایراد نگیرند ولی باید به فصل پاییز و کشت‌های مربوط به این فصل نیز توجه جدی داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین