کد خبر: ۳۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
دبیری در خصوص شانس ایران برای کسب میزبانی جام ملتهای آسیا در سال 2019 گفت: به هر حال از نظر امکانات و زیرساخت های ورزشی، رقیب ما یعنی امارات از ما جلوتر است اما فاکتوری که ما از آن برخورداریم و امارات از آن بی بهره است، حضور تماشاگر در ورزشگاه‌هاست.
نامزد انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت دولت و مجلس تنها زمانی می توانند در مسائل مربوط به فدراسیون ورود کنند که بودجه ای به آن اختصاص داده باشند.

شهرام دبیری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال دولتی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که زیر نظر فیفا فعالیت می کند، اظهار داشت: به طور کلی، دولت و مجلس زمانی می توانند در مسائل مربوط به فدراسیون ورود کنند که بودجه ای به آن اختصاص داده باشند.

مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز در خصوص ماجرای عدم تایید زلاتکو کرانچار برای مربیگری تیم ملی فوتبال امید گفت: وزارت ورزش نباید به طور مستقیم در عملکرد فدراسیون فوتبال دخالت کند.

او همچنین در ارزیابی عملکرد کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص پرونده فساد در فوتبال نیز تاکید کرد: عملکرد مجلس در این زمینه شاید تا حدی موثر بوده باشد اما نمی توان آن را کاملا موفق توصیف کرد.

دبیری تاکید کرد: به هر حال هر جا که پول باشد امکان بروز فساد نیز هست و از این رو باید ابزارهای نظارتی خود در فوتبال را افزایش دهیم.

او با اشاره به برخی مشکلات فوتبال کشور به ویژه در لیگ دسته اول گفت: زمانی ما تیم ماشین سازی تبریز را در اختیار گرفته و از انحلال نجات دادیم و حمایت از این تیم را تا جایی پیش بردیم که در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفتیم اما در شراطی که تا دقیقه نود همه چیز بروفق مراد ما بود، ما ناگهان گلی دریافت کردیم و نتیجه دیگر دیدار همزمان نیز به ضرر ما رقم خورد تا از صعود به لیگ برتر محروم شویم. حتی برنامه نود نیز خطا بودن گل خورده ما را تایید کرد اما با این وجود ما همواره حتی به قیمت عدم صعود، به دنبال فوتبال پاک بوده و هستیم.

این نامزد انتخابات هیات رییسه فدراسیون، عملکرد علی کفاشیان در فوتبال کشور را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: همین که کفاشیان در طول این مدت حمایت اعضای مجمع فدراسیون را داشته، نشان دهنده تایید عملکرد او از طرف هیات های فوتبال است.

دبیری همچنین در خصوص شانس ایران برای کسب میزبانی جام ملتهای آسیا در سال 2019 گفت: به هر حال از نظر امکانات و زیرساخت های ورزشی، رقیب ما یعنی امارات از ما جلوتر است اما فاکتوری که ما از آن برخورداریم و امارات از آن بی بهره است، حضور تماشاگر در ورزشگاه‌هاست.

او همچنین در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها، با بیان اینکه حضور این قشر می تواند فرهنگ تماشاگران را بالاتر ببرد گفت: فوتبالدوستان ما آدم های فهیمی هستند و قطعا در صورت حضور بانوان در ورزشگاه ها، در شعارها و رفتارهای خود مراعات بیشتری خواهند کرد.

دبیری ادامه داد: اگر حضور بانوان در ورزشگاه ها، یکی از پیش شرط های میزبانی جام ملت های آسیا باشد، می توانیم با شرایطی اجازه حضور بانوان را صادر کنیم.

دبیری درباره برنامه نود، عملکرد کلی این برنامه را در جهت ارتقا و سالم سازی فوتبال کشور عنو.ان کرد و در عین حال انتقادات بیش از حد این برنامه در مواردی خاص و نیز اعمال نظرات شخصی را از انتقادات وارد بر این برنامه عنوان کرد.

شهرام دبیری که موسس اولین مدرسه خصوصی دائمی فوتبال کشور در سال 79 بوده در خصوص لزوم حرکت به سمت خصوصی سازی با اشاره به اینکه برنامه مشخصی برای این موضوع دارد، تصریح کرد: دولت می تواند با شرایطی از باشگاه های خصوصی حمایت کند و پس از مدتی که آنها به استقلال لازم رسیدند، به طور کامل به شکل غیردولتی اداره شوند.

گفتنی است انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال، برای انتخاب نماینده باشگاه ها، روز شنبه میان 4 نامزد شامل مرتضی حسن پور، مدیرعامل نیروی زمینی،  شهرام دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز،  علی زینلی، مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان و منصور قنبرزاده، مدیرعامل نفت تهران برگزار می شود و در این میان، شهرام دبیری تنها نامزدی است که از یک باشگاه خصوصی در این انتخابات حاضر شده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
دکتر دبیری نیروی ارزشی چهره فرهنگی و اجتماعی و ورزشی است و از مفاخر استان آذربایجان شرقی است با مقایسه با دیگر کاندیدا اصلحترین است و مدیری است جه عز جیب بیت المال هزینه نمی کند باشگاه دبیری تبریز بلشگاهی کاملا خصوصی است وباید از تبریز غیرتمند و استان نماینده ای در فدراسیون داشته باشد دو تیم در لیگ برتر فوتبال و چند تیم در لیگ یک و چند تیم لیگ فوتسال و بانوان و یکی از استانهای سازنده در رابطه با بعزیکنسازی لست و از نظر زیز ساختها جز استانهای غنی در این زمینه است و حق طبیعی استان آذربایجان شرقی است که نماینده شایسته و تحصیل کرده ای همچون دکتر شهرام دبیری در هیت ریسه فدراسیون فوتبال حضور جدی داشته باشد با مقایسه با دیگر اعضا دکتر دبیر عز همه حتی نفرات اصلی هیات ریسه بهتر و با سوادتر و فوتبالی تر است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین