|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
این دختر ایزدی به همراه گروه دیگری برای دو ماه به سوریه منتقل شده و سپس به همراه گروهی از دختران به شهر "موصل" منتقل شده بودند.
شبکه خبری "ای.بی.سی" استرالیا روز چهارشنبه افشا کرد تروریست های گروه تکفیری داعش از زمان کنترل برخی از نقاط شمالی عراق تاکنون صدها و یا شاید هزاران نفر از دختران و زنان ایزدی را ربوده اند.

بنابراین گزارش، برخی از این دختران و زنان پس از پرداخت باج از سوی خانواده هایشان آزاد شدند و برخی نیز موفق به فرار شده اند.

"آمنه سعید" یکی از فعالان ایزدی که در آزادی و اسکان برخی قربانیان نقش دارد، شنیده است یکی از اعضای گروهی که دختران و زنان ایزدی را ربوده، یک مرد استرالیایی است که در مکانی در مرز سوریه فعالیت می کند.



این فعال ایزدی به شبکه خبری"ای.بی.سی" استرالیا، گفت: بیشتر کسانی که به وسیله داعش اسیر شده اند زنان و کودکان هستند.

"آمنه سعید" به نقل از یکی از دخترانی که از دست داعش نجات یافته بود، گفت که بدون شک یکی از جنگجویان و یکی از اسیرکنندگان استرالیایی بوده است.

این دختر ایزدی همچنین گفت از آنجایی که این فرد از رهبران گروه تروریستی داعش بود، نامی از وی برده نمی شد.

این دختر ایزدی به همراه گروه دیگری برای دو ماه به سوریه منتقل شده و سپس به همراه گروهی از دختران به شهر "موصل" منتقل شده بودند.

"آمنه سعید" گفت رهبران گروه تروریستی داعش پس از دیدار با این دخترها و زنان ربوده شده به اجبار از زنان می خواستند به مسلک آن ها در آیند. این دیدارهای طولانی مدت باعث شناسایی ملیت رهبران تروریست های داعش شده است.

گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل نشان می دهد مردانی که از اعضای گروه داعش نیز نبوده اند در سوء استفاده از دختران و زنان اسیر شده نقش داشته اند.

بر اساس این گزارش، مردانی از موصل که روابط خوبی با گروه داعش داشته اند پس از تحویل گرفتن این دختران آنها را در دادگاه های شریعت به عقد خود در آورده اند.

هزاران ایزدی که در چهار ماه گذشته ناپدید شده اند جزو دو میلیون نفر از مردمی بوده اند که تاکنون مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

سازمان عفو بین الملل همچنین در گزارشی اعلام کرد که زنان ایزدی که توسط تروریست های داعش ربوده شده اند، به جای تن دادن به "ازدواج اجباری" با تروریست ها، دست به خودکشی می زنند.

برخی آمارها نشان می دهد 300 نفر از زنان و کودکان ایزدی توانسته اند از اردوگاه های داعش فرار کنند.

یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش به نام "ابو انس اللیبی" اخیرا 150 زن عراقی از جمله دختران جوان و زنان باردار را به دلیل مخالفت با "جهاد نکاح" با عناصر تروریستی داعش از دم تیغ گذراند.

گروه تروریستی داعش از خرداد امسال با حمله به عراق بخش هایی از شمال شرقی این کشور را اشغال کرد و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این مناطق شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین