کد خبر: ۳۲۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به کاهش میانگین دوره ساخت و بهره برداری از پروژه های مدرسه سازی به سه سال، از عدم نیاز به «مقاوم‌سازی» مدارس استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایسنا مهراله رخشانی‌مهر اظهارکرد: در یک دوره چهار ساله از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶، وضعیت تخصیص اعتبارات سازمان نوسازی مدارس خوب نبود و حجم پروژه‌های نیمه‌تمام خیری و دولتی زیاد بود بنابراین باید این عقب‌ماندگی را جبران می‌کردیم. عمده پروژه‌هایی که در حال حاضر در کشور افتتاح می‌کنیم، شروع عملیاتشان به سال ۱۳۹۱ بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه به لحاظ اعتباری سه دسته پروژه آموزشی در کشور داریم، گفت: اولین گروه، پروژه‌هایی هستند که از محل منابع ملی تأمین اعتبار شده‌اند که در حال حاضر هیچ پروژه‌ای که از محل منابع ملی تأمین اعتبار شده و پیمانکار نداشته باشد، در کشور نداریم.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه طول دوره عملیات عمرانی و ساخت فضاهای آموزشی را کاهش دادیم، گفت: اگر در گذشته میانگین طول دوره ساخت مدارس و پروژه‌های آموزشی در کشور ۹ سال بود، اکنون به سه سال رسیده است.

وی با اشاره به دومین دسته از پروژه‌های آموزشی اظهارکرد: دومین گروه، پروژه‌هایی است که از محل کمک‌های خیرین احداث می‌شود که در صورت نیمه‌تمام ماندن از محل اعتبارات دولتی تأمین و تکمیل می‌کنیم.  گروه سوم، پروژه‌هایی است که از محل منابع استانی تأمین اعتبار شده و مانده است. بخشی از آن‌ها سالن ورزشی، بخشی استخر و بخشی مدارس شبانه‌روزی است.

رخشانی‌مهر همچنین با بیان اینکه میانگین مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور هفت درصد است ولی جمع مدارس فرسوده که نیازمند «مقاوم‌سازی» و یا «تخریب و بازسازی» هستند، ۱۹.۵ درصد است، گفت: نکته جالب توجه این که میزان مدارس نیازمند مقاوم‌سازی در استان سیستان و بلوچستان، صفر است.

وی افزود: به عبارت دیگر درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی کشور تا چند سال قبل ۳۰ درصد بود که با تلاش‌های انجام شده در این بخش با کاهش ۱۰.۵ درصدی، میزان مدارس فرسوده به ۱۹.۵ درصد رسیده است که این عدد در استان سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد است یعنی در بحث تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی در این استان نسبت به سایر استان‌ها به مراتب جلوتر هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: مسئله سیستان و بلوچستان کمبود سرانه و فضای آموزشی است که تلاش‌های بسیاری برای رفع این کمبود شده و در نتیجه در بحث پوشش ابتدایی، به میانگین کشور نزدیک هستیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین