|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸


سخنگوی نیروهای مسلح عراق: حمله به فرودگاه اربیل و عین الاسد تروریستی و کار دشمنان عراق بودسخنگوی نیروهای مسلح عراق در واکنش به حملات به پایگاه عین الاسد و فرودگاه اربیل در توئیتی نوشت: این اقدام نشان دهنده نقض آشکار تمام قوانین و حمله به حیثیت دولت و تعهدات بین المللی آن است، امنیت و حاکمیت کشور و سلامت شهروندان را هدف قرار داده اند.

وی در این باره نوشت: بار دیگر دشمنان عراق، از طریق حمله تروریستی جدید به فرودگاه اربیل و پایگاه عین الاسد وابسته به وزارت دفاع عراق، و قبل از آن نیز با حمله به مقرهای نمایندگی های دیپلماتیک که تحت حمایت دولت قرار دارند و نشان دهنده نقض آشکار تمام قوانین و حمله به حیثیت دولت و تعهدات بین المللی آن است، امنیت و حاکمیت کشور و سلامت شهروندان را هدف قرار داده اند.

او تصریح کرد: دولت عراق ضمن محکوم کردن و نکوهش این حمله شنیع، بر پیگرد قانونی متخلفان از قانون و برقراری امنیت به منظور آماده سازی شرایط برای برگزاری انتخابات عادلانه و منصفانه تأکید دارد.

یحیی رسول ادامه داد: تغییر واقعیت های کشورمان به سمت اصلاح و شکوفایی در سطوح مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نتیجه همبستگی مردم و انسجام نیروهای ملی ماست. انتخاب صلح و جنگ حق انحصاری دولت است زیرا این یک مسئولیت در برابر خدا، مردم و تاریخ است و نه اجتهادات گروهها، افراد یا روندهای خاص.

وی افزود: دولت بر مخالفتش با استفاده از اراضی عراق و امنیت شهروندانش به عنوان صحنه ای برای کنش ها و واکنش های دیگران، تاکید می کند.

این امر مستلزم خویشتنداری و احترام به نتایج گفتگوی استراتژیک است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین