|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

روزنامه‌های جهان امروز به موضوعاتی چون: کرونا، جنگ و نیز کاوش‌های باستان شناسی در اعماق دریاها پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی - گوینده پیشکشوت - هر روز مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور کرده و با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. بر این اساس اخبار امروز سه شنبه - ۱۵ تیر ماه - به شرح زیر است:


کارخانه ویروس سازی

تلگراف، روزنامه انگلیسی نوشت: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس چند روز دیگر، پایان محدودیت های همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ را اعلام می کند. این در حالی است که دانشمندان به این اقدام او هشدار داده اند. بوریس جانسون می‌گوید: این پایانی است بر همه محدودیت‌های حاصل از ویروس کووید ۱۹ در آن کشور؛ این در حالی است که میزان ابتلا در آن کشور سخت بالا است. دانشمندان می گویند: پایان بخشی محدودیت ها، به مثابه راه اندازی کارخانه‌های تولید ویروس های جهشی است.

طولانی ترین جنگ
سان، روزنامه انگلیسی نوشت: آمریکا به طولانی ترین جنگش، در میان اتهام های بسیار برای اعمال خشونت، در افغانستان پایان داد. در این میان گفته شد، صدها تن از نیروهای افغانستان، از مناطقی که به دست طالبان، سقوط کردند، گریختند. انگلیس هم به تاریخ قطعی خروج خود از افغانستان نزدیک شده است. با این همه عکسی در نشریه سان نشان می‌دهد، نیروهای ارتش افغان در منطقه بدخشان در شمال افغانستان به پیش می‌روند. نیروهای طالبان اما به‌سرعت در شمال افغانستان، ده ها منطقه را زیر تسلط خود در آورده اند.

 پا اردکی
 گاردین روزنامه انگلیس در کنار عکسی از «دونالد رامسفلد» در کنار یک جنگنده آمریکایی در پایگاه نیروی هوایی می نویسد، جنگ آمریکا با عراق جنگ «دونالد رامسفلد» بود. جنگی که برای همیشه به نام او ثبت خواهد شد. کاک برن، روزنامه‌نگار و نویسنده انگلیسی می گوید: شیوه مدیریت ریزبین وزیر دفاع پیشین آمریکا که درگذشت، حاصلی فاجعه آمیز داشت. میراثی خونین و مرگبار که «رامسفلد»، به جای گذاشت. مردی کوتاه قد با کفش های پاشنه بلند، که او را، بلند قامت و به باور خود،  پرابهت نشان می داد. کفش های او را منتقدان پاهای اردکی می خواندند.

 در  حاشیه خبرها نیز آمده است:
 

روبات جست و جوگر


آبزرور روزنامه انگلیسی نوشت: روبات هایی در ژرفای دریاها، در جست و جوی غرق شدگان. مردی که با این روبات ها، مانده های کشتی تایتانیک را کشف و از دل ژرفای اقیانوس درآورد، می گوید: در جست و جوی میلیون ها، مانده‌های کشتی خواهد بود. یک روبات چندزیستی، انقلابی در یافتن کشتی های گم شده در ژرفای اقیانوس ها، به پا خواهد کرد. باستان‌شناس دریایی دکتر رابرت بالارد این را می‌گوید. او کاشف تایتانیک و ناو جنگی بیسمارک و کشتی‌های تاریخی دیگر در ژرفای آب ها است. ماهنامه نشنال جئوگرافیک با عنوان «در اعماق» از خاطرات او با یکصد و پنجاه و هشتمین سفر اکتشافی اش نوشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین