|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۳۲۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
وقتی تعداد بیماران و فوتی‌های ویروس کرونا پایین می‌آید مردم دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند، کسانی که در استادیوم برای دیدن بازی‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند، بدون ماسک هستند ولی ما نباید خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم، زیرا در کشور ما واکسیناسیون به درستی صورت نگرفته است، از هفته دوم خرداد ماه بستری‌ها ثابت مانده است و لذا بیماری در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران: عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا به بیان توضیحاتی درباره لزوم واکسیناسیون کرونا در اردیبهشت و خرداد ماه پرداخت.

پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری های عفونی، اپیدمیولوژیست و عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب ۱۲ تیرماه با حضور در برنامه به بررسی وضعیت کرونا در کشور پرداختند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه از لحاظ ما تهران وارد پیک پنجم کرونا شده است گفت: تعداد بیماران و بستری شده‌ها دوباره بالا رفته است، فراز و فرود در کرونا داریم و به نظر می‌رسد که دوماه مهم را از دست داده‌ایم یعنی اردیبهشت و خرداد ماه بهترین ماه‌هایی بود که بایستی واکسیناسیون کرونا انجام می‌شد.

در استان سیستان و بلوچستان مرگ و میر افزایش یافته است

طبرسی با اشاره به اینکه باید در دوران پیک مرگ و میر و عوارض ویروس کرونا را با واکسیناسیون کاهش دهیم افزود: متاسفانه در خرداد ماه واکسیناسیون را از دست دادیم، در استان سیستان و بلوچستان محرومیت موج می‌زند و مرگ و میر افزایش یافته است به طوری که در این استان زیرساخت‌ها قوی نیست.

طبرسی با اشاره به اینکه شرایط در سیستان و بلوچستان مناسب نیست گفت: در سیستان و بلوچستان زیرساخت‌های لازم وجود ندارد، متاسفانه در مبادی رسمی هم کنترل صورت نمی‌گیرد.

او با اشاره به اینکه در فرودگاه مهرآباد خیلی‌ها ماسک استفاده نمی‌کنند افزود: مسافر سوار هواپیما می‌شود بدون این که مشخص شود که فرد بیمار است و خیر؟. اصلا تب سنجی صورت نمی‌گیرد و این موضوع سبب افزایش بیماری می‌شود.

طبرسی ادامه داد: وقتی تعداد بیماران و فوتی‌های ویروس کرونا پایین می‌آید مردم دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند، کسانی که در استادیوم برای دیدن بازی‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند، بدون ماسک هستند ولی ما نباید خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم، زیرا در کشور ما واکسیناسیون به درستی صورت نگرفته است، از هفته دوم خرداد ماه بستری‌ها ثابت مانده است و لذا بیماری در حال افزایش است.

فوق تخصص بیماری های عفونی عنوان کرد: متاسفانه در این شرایط مجالس عروسی برگزار می‌شود و همین موضوع سبب افزایش موارد بیماری می‌شود، نظارت‌ها جدی گرفته نمی‌شود و برخی از مردم ساده انگاری می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین