|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۳۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
فولادگر در ادامه بر لزوم ارزیابی نقاط ضعف و قوت واگذاری باشگاه راه آهن برای استفاده از تجربیات آن در جریان واگذاری استقلال و پرسپولیس تاکید کرد.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با تاکید بر لزوم درآمدزایی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای واگذاری این دو باشگاه گفت که این بار باید هرچه سریع‌تر از روی دوش دولت برداشته شود.

حمیدرضا فولادگر  ‌اظهار کرد: بخشی از این موضوع روال قانونی قضیه است که طی شده و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان دو شرکت در لیست واگذاری ها قرار گرفته‌اند و دارایی‌هایشان در حال ارزیابی است. این دو باشگاه تحت پوشش وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی قرار گرفته اند و پرونده آن‌ها در هیأت واگذاری مطرح است و موظف شدند لیست ترازنامه و صورت حساب سود و زیان و دارایی‌هایشان را ارائه کنند.

وی افزود: قاعدتا واگذاری این دو باشگاه به صورت بورسیه نخواهد بود بلکه به صورت مزایده ای است. اگر هم به شیوه بورس باشد در بازار اول بورس نیست بلکه بازار ثانویه و فرابورس خواهد بود. بنابراین روال قانونی در حال طی شدن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه جذب بخش خصوصی به این دو باشگاه گفت: قاعدتا برای این کار افراد باید انگیزه داشته باشند زیرا این باشگاه ها مثل یک شرکت تولیدی نیست که بتوانند روی سود یا فروش آن حساب کنند بلکه فرد باید علاقه و انگیزه ای به ورزش حرفه ای داشته باشد. دوم اینکه به هر حال باید راه درآمد زایی برای این دو باشگاه پیدا کرد زیرا اگر در آمدزا نباشند صرفه اقتصادی نخواهند داشت.

فولادگر ادامه داد: در حال حاضر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دنبال یک سری کارها برای درآمدزایی هستند اما این کافی نیست مثل تبلیغات دور زمین ، روی لباس، حق پخش تلویزیونی و موارد دیگر که در دنیا وجود دارد و باشگاه های ورزشی از آن استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 تاکید کرد: بنابراین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اولا باید درآمدزا باشند که به لحاظ اقتصادی جوابگو باشد و دوما واگذاری آن‌ها نیازمند انگیزه و علاقه ای در طرف مقابل است زیرا فرد به دید اقتصادی به این کار روی نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه کار واگذاری استقلال و پرسپولیس قاعدتا باید در سال جاری به اتمام برسد، گفت:‌ دو سه سال است این موضوع در بودجه پیش‌بینی می‌شود اما امسال این دو زیر پوشش وزارت اقتصاد رفته‌اند و پرونده در هیأت واگذاری مطرح است بنابراین این کار باید امسال به انجام برسد.

فولادگر در ادامه بر لزوم ارزیابی نقاط ضعف و قوت واگذاری باشگاه راه آهن برای استفاده از تجربیات آن در جریان واگذاری استقلال و پرسپولیس تاکید کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در واگذاری استقلال و پرسپولیس تمام جوانب امر سنجیده شود این کار می تواند موفق باشد گفت:‌ می توان راههایی پیدا کرد که بخشی از سهام به پیشکسوتان و یا هواداران از طریق کانون ها و تشکل های حقوقی و یا اشخاص حقیقی عرضه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد :‌ به هر حال این کار باید انجام شود و این بار از دوش دولت برداشته شود؛ چرا هر سال باید ده ها میلیارد هزینه دو باشگاه شود در حالی که ورزش های دیگر مشکلاتی در حد چند صد میلیون تومان دارند و در عوض در این جا هزینه‌های میلیاردی انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین