|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۲۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
مدیر دفتر عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی با تحویل گرفتن یادداشتی که به دولت وحدت ملی ارائه شده، مخالفت کرد. باید ساعدی قذافی آزاد شود. من مجبور شدم یادداشتی را از طریق پست برای دولت لیبی بفرستم. این اولین گام در روند حقوقی برای آزادی ساعدی قذافی است.

وکیل خانواده معمر قذافی اعلام کرد که اگر پسر دیکتاتور سابق لیبی آزاد نشود به دادگاه‌های بین المللی رجوع خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خالد الزائدی، وکیل معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی گفت: مقامات کنونی لیبی ساعدی قذافی را به عنوان "گروگان سیاسی" گرفته‌اند تا بعدا از او سوءاستفاده کنند. این دلیل عدم آزادی وی تاکنون است.

وکیل خانواده قذافی گفت: مدیر دفتر عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی با تحویل گرفتن یادداشتی که به دولت وحدت ملی ارائه شده، مخالفت کرد. باید ساعدی قذافی آزاد شود. من مجبور شدم یادداشتی را از طریق پست برای دولت لیبی بفرستم. این اولین گام در روند حقوقی برای آزادی ساعدی قذافی است.

الزائدی گفت: دادگاه متخصص تحقیقات گسترده‌ای را درباره پرونده ساعدی قذافی انجام داده و لیست اتهامی را علیه متهمان ارائه کرده است. بعد از تحقیقات از سوی دادستانی کل مشخص شد که نباید دادخواست قضایی علیه ساعدی قذافی در این پرونده ارائه شود. دولت سابق علی زیدان در لیبی معامله‌ای را با نیجر امضا کرده و به موجب آن ساعدی را تحویل گرفته و بعد از آن به زندان الهضبه که ریاست آن را خالد الشریف، عضو گروه‌های لیبیایی برعهده داشت منتقل کرد و وی در معرض بدترین انواع شکنجه و خشونت جسمی و روانی قرار گرفت. دادگاه لیبی سوم آوریل ۲۰۱۸ ساعدی را از اتهامات قتل در واقعه قتل بشیر الریانی(بازیکن فوتبال) تبرئه کرد. اگر ساعدی فورا آزاد نشود به دادگاه‌های بین المللی رجوع می‌کنیم. هیچ مانعی برای آزادی وی جز انگیزه‌های سیاسی وجود ندارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین