|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۳۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه همواره تعمق و تفکر در شخصيت و سيره حضرت رسول(ص) چشم اندازهاي جديد و مفيد را در برابر امت اسلامي مي‌گشايد، گفت: سيره نبوي منبع سرشار و غني براي نيازهاي روحي و رواني جامعه انساني در تمامي ادوار است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر لزوم حفظ هوشياري مسلمانان نسبت به تبديل اختلافاتشان به نزاع و درگيري، تصريح کرد: نبايد اجازه دهيم تا دشمنان با سوءاستفاده از بهانه‌هاي واهي و با راه‌اندازي موج عظيم تبليغات منفي، کوچکترين شکاف و روزنه‌اي براي تخريب اتحاد و وحدت امت اسلام ايجاد کنند.

آيت‌الله اکبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار رئيس و اعضاي کميته علمي و اجرايي همايش «پيامبر رحمت و مدارا» با تسليت شهادت امام رضا(ع)، تفرقه و دو دستگي ميان مسلمانان را مضرترين و خطرناک‌ترين پديده در طول تاريخ اسلام دانست و گفت: متأسفانه جهان اسلام در تمام دوره‌هاي خود گرفتار فتنه‌هاي متعددي شده است که نمونه‌‌ بارز آن پيدايش گروه‌هاي تکفيري نظير طالبان، بوکوحرام، داعش در عصر حاضر است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گروه‌هاي تکفيري و افراطي را نتيجه برنامه‌ريزي و تلاش‌هاي مستمر و شبانه‌روزي دشمنان براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان خواند و تصريح کرد: بيم و هراس دشمنان اسلام از ايجاد وحدت بين مسلمانان، آنان را مجبور ساخته است تا همواره با توسل به هر ترفندي تلاش‌هاي وحدت آفرين شخصيت‌هاي جهان اسلام را خنثي سازند.

وي وجود 60 کشور مسلمان با جمعيتي بالغ بر يک ميليارد و 700 ميليون نفر داراي منابع و ذخاير عظيم را ظرفيتي مهم و مؤثر دانست و افزود: مسلمانان با استفاده از اين توانايي‌ها مي‌توانند در تصميم‌گيري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي حرف اول را بزنند اما متأسفانه اختلافات قومي و مذهبي مانع از دستيابي به اين امر مهم شده است.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به آياتي از سوره «طه» اظهار کرد: منطق به عنوان يک اصل اساسي و مهم در دين اسلام پايه‌گذاري شده است و تنها منطق آزاد انديشي است که مسلمانان را به يک تمدن عظيم در دنيا مبدّل مي‌سازد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه همواره تعمق و تفکر در شخصيت و سيره حضرت رسول(ص) چشم اندازهاي جديد و مفيد را در برابر امت اسلامي مي‌گشايد، گفت: سيره نبوي منبع سرشار و غني براي نيازهاي روحي و رواني جامعه انساني در تمامي ادوار است.

وي افزود: پيامبر اسلام سرمشقي مناسب براي همه انسانها در همه عصرها و نسل‌هاست و بدون ترديد برگزاري اين همايش‌ها در خصوص چنين مقام بلند و رفيع انساني، امت اسلام را به سمت نورانيت و وحدت ياري خواهد کرد.

هاشمي رفسنجاني گفت: حضرت محمد(ص) با اخلاق و سيره ممتاز خويش، محبت را جايگزين نفرت و عزت را جايگزين تحقير و صلح و دوستي را جايگزين جنگ و دشمني نمود. پيامبر اسلام با تحمل و بردباري بي نظيرش همه از جمله مخالفانش را مديون و مغلوب خود کرده بود، مسلماً اين شيوه بايد الگويي براي عالمان و انديشمندان عصر حاضر جهان اسلام گردد تا با کنار گذاشتن اختلافات جزئي و اتکا به مشترکات ديني اختلاف را به همدلي و تفرقه را به وحدت تبديل نمايد.
وي در ادامه تأکيد کرد: نبايد اجازه دهيم تا دشمنان با سوءاستفاده از بهانه‌هاي واهي و با راه‌اندازي موج عظيم تبليغات منفي، کوچکترين شکاف و روزنه‌اي براي تخريب اتحاد و وحدت امت اسلام ايجاد کنند و مسلمانان بايد با حفظ هوشياري از تبديل اختلافاتشان به نزاع و درگيري خودداري کنند.

هاشمي رفسنجاني با قدرداني از دست‌اندرکاران برگزاري همايش «پيامبر رحمت و مدارا» يادآور شد: اميدوارم در اجراي مسووليت‌تان موفق باشيد چرا که کار مقدسي را برعهده گرفته‌ايد.

در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين علي يونسي، دستيار ويژه رئيس‌جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي و رئيس همايش، با اشاره به اتفاقات اخير دنياي اسلام از جمله جنايات گروه‌هاي تکفيري در کشورهاي عراق و سوريه گفت: خوشبختانه حرکت‌هاي خوبي در مقابله با حوادث اخير در کشورهاي اسلامي صورت گرفت که ناشي از درک صحيح علماي اسلام بود.

وي با بيان ضرورت‌هاي برگزاري همايش «پيامبر رحمت و مدارا» افزود: در شرايط فعلي راهي جز گفت‌وگو و تبيين اسلام ناب محمدي و اصيل نيست و بايد به راه پيامبر(ص) که همان راه اخوت و برادري است، برگرديم.

منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین