|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۲۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که نوع جهش‌یافته ویروس کرونا به نام «دلتا» که در هند شناسایی شده بود و قدرت سرایت بسیار زیادی دارد در حال تبدیل شدن به یک همه‌گیری جدید در اروپاست چراکه بسیاری از کشورها محدودیت‌ها از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و سفر به خارج از مرزها را کاهش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر "هانس کلوژ" مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرده است: برخی واکسن‌های کرونا افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های پرخطر را مقابل ویروس جهش‌یافته دلتا، محافظت نمی‌کنند.

همچنین دکتر هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ای این سازمان نیز ضمن هشدار نسبت به احتمال تکرار اشتباهات گذشته گفت: در تابستان گذشته موارد ابتلا بین نسل‌های جوان به تدریج افزایش یافت و سپس به گروه‌های سنی بالاتر نیز سرایت کرد و منجر به تجدید حیات این ویروس ویرانگر در منطقه و مرگ‌ومیر تعداد زیادی از افراد در پاییز و زمستان ۲۰۲۰ شد.

او تاکید کرد: بیایید این اشتباه را تکرار نکنیم.

به گزارش نیویورک پست، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا از مردم خواست از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند. او همچنین خواستار افزایش واکسیناسیون و اجرای پروتکل های بهداشتی در سراسر اروپا شد ولی در عین حال افزود که واکسیناسیون عمومی نمی‌تواند به‌تنهایی از منطقه محافظت کند. پیش تر نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که از کشور هند آغاز شد، در کشورهایی اروپایی مثل انگلیس، ایتالیا، آلمان، سوئیس و بلژیک به رغم افزایش واکسیناسیون هشدار داده بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین