|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۲۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت های والیبال در دور اول مقابل ژاپن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، ملی پوشان والیبال ایران در اولین دور از مسابقات لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال امروز (جمعه ۷ خرداد) از ساعت ۱۵.۳۰ مقابل ژاپن قرار گرفتند. تیم ملی ژاپن که هم گروه ایران در المپیک است در یک بازی یک طرفه توانست ایران را شکست دهد.

ژاپن جزو اولین تیم هایی بود که برای المپیک و لیگ ملت های والیبال خود را آماده کرد و با بازی تدارکاتی هماهنگی بین بازیکنانش را به وجود آورد. این درحالی است که تیم ملی ایران بدون هیچ بازی تدارکاتی پا به این رقابت ها گذاشت.

عدم شناخت کافی آلکنو از تیم ملی و عدم هماهنگی بازیکنان باعث شد که ایران در این بازی عملکرد خوبی نداشته باشد و با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست بخورد.

به نظر می‌آید با گذشت زمان و شناخت بیشتر سرمربی ایران، ملی پوشان بتوانند در ادامه کار به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

بلند قامتان ایران با ترکیب سید محمد موسوی، امیر غفور، میثم صالحی، محمد طاهر وادی، علی اصغر مجرد و میلاد عبادی پور (کاپیتان) مقابل تیم ملی ژاپن ظاهر شد.  

سعید معروف به دلیل سرماخوردگی نتوانست در این دیدار ملی پوشان ایران را همیاری کند و غایب بزرگ این بازی نام گرفت.

شماتیک ترکیب ایران مقابل ژاپن:

شماتیک ترکیب ژاپن مقابل ایران:

دست اول: ایران ۱۹ - ۲۵ ژاپن/ نمایش ضعیف ملی‌پوشان ایران

در ابتدای بازی تیم ملی ژاپن عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست ۱۰ بر ۷ از تیم ملی ایران جلو بیفتد. ملی پوشان ایران با لباس سفید مقابل ژاپن با لباس قرمز، دریافت‌های خوبی را نداشته و نمی توانستند توپ های آخر را به ثمر برسانند. با این تفاصیل، تیم ملی ایران در اواسط بازی ۱۴ بر ۱۰ از حریف عقب افتاد.

ژاپنی ها که با بازی تدارکاتی پا به این رقابت‌ها پا گذاشته بودند در ست اول عملکرد درخشانی داشتند. ملی پوشان والیبال ایران به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی هماهنگی لازم را نداشتند و برای همین دست اول را به ژاپن واگذار کردند.

ژاپن در پایان این دست موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ مقابل ایران به پیروزی برسد.

دست دوم: ایران ۲۲- ۲۵ ژاپن

در ابتدای دست دوم این دیدار، ملی پوشان ژاپن باز هم عملکرد درخشانی داشتند و عدم هماهنگی در تیم ملی ایران در دست دوم هم مشاهده می‌شد.

میلاد عبادی پور که به عنوان کاپیتان در ترکیب حضور داشت نتوانست در ابتدای رقابت، بازی خوبی به نمایش بگذارد اما با گذشت زمان بازی او هم بهتر شد.

در اواسط بازی دست دوم، بیشتر پاس ها به امیر غفور می‌رسید که این ملی پوش توپ ها را برای ایران به امتیاز تبدیل می کرد.

والیبالیست های ایران با دریافت زیبای حضرت پور موفق شدند در امتیاز ۱۵ برابر شوند و با عمکرد درخشان لیبروی ایران یک امتیاز از ژاپن پیش بیفتند.

در امتیاز های پایانی اما ملی پوشان ایران کم آوردند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ بازی را به حریف واگذار کردند.

دست سوم : ایران ۲۴- ۲۶ ژاپن/ نمایش ضعیف ایران تکمیل شد!

ملی پوشان ایران درحالی در دست سوم به زمین آمدند که تنها به برد فکر می‌کردند. ایران در صورت باخت در این دست، بازی را به ژاپن واگذار می‌کرد بنابراین ملی پوشان ایران با تمام قوا به میدان آمدند.

در ابتدای ست، ایران توانست از حریف پیش بیفتد اما در ادامه کار ژاپنی ها باز هم درخشان عمل کردند و اختلاف امتیاز را به ۲ امتیاز رساندند.

در اواسط بازی، ژاپن با درخشش بازیکنانش کار را به تساوی کشاند تا دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شوند.

در ادامه، ملی پوشان ایران با هم عملکرد ضعیفی داشتند و این دست را هم به حریف واگذار کردند.

در نهایت، ایران با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست خورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین