|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
نارشکین در مصاحبه با رادیو بی بی سی که بخشی از آن در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد، گفت: انگلیس بجای پیشبرد گفت و گوها با روسیه به منظور حل اختلافات به رویارویی آشکار روی آورده است و این مساله برای ما بسیار ناگوار است.
سرگئی نارشکین رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، گفت: دولت انگلیس بجای مذاکره و گفت و گو، تنش آفرینی و رویارویی آشکار را در قبال مسکو در پیش گرفته است.

 به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نارشکین در مصاحبه با رادیو بی بی سی که بخشی از آن در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد، گفت: انگلیس بجای پیشبرد گفت و گوها با روسیه به منظور حل اختلافات به رویارویی آشکار روی آورده است و این مساله برای ما بسیار ناگوار است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم توضیح منطقی برای این رفتار انگلیس در قبال روسیه بیابیم، اظهار کرد: به نظر ما سیاست های انگلیس در قبال روسیه کوته بینانه است.  

نارشکین ادامه داد: برای بهبودی روابط مسکو و لندن باید از رویکرد مطرح کردن متقابل اتهامات صرف نظر کنیم.  

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: همکاری روسیه و انگلیس برای تحکیم ثبات و امنیت بین المللی لازم و ضروری است.  

انگلیس در قبال نقض دمکراسی در آمریکا سکوت کرد

نارشکین با انتقاد از سیاست های انگلیس در عرصه دمکراسی اظهار داشت: لندن بخاطر همبستگی یوروآتلانتیکی (اروپا و آمریکای شمالی) نقض اصول اساسی دمکراسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را که حتی ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا را از شبکه های اجتماعی حذف کردند، محکوم نمی کند.

وی از خبرنگار این رسانه غربی پرسید: آزادی بیان و دمکراسی کجاست؟ چرا از این اقدامات ابراز بیزاری نمی کنید.

نارشکین افزود: من علت این سکوت شما را می دانم. علت آن همبستگی یوروآتلانتیکی است.  

نفرت از غرب در بین شهروندان روسیه افزایش می یابد

نارشکین هشدار داد که سیاست های غیردوستانه غرب در قبال روسیه منجر به افزایش بیزاری و نفرت از کشورهای غربی در بین شهروندان روسیه می شود.  

وی در این رابطه از تحریم های غرب و آمریکا علیه روسیه به شدت انتقاد کرد و آن را غیرقانونی و حتی خصمانه خواند که بر افکار عمومی در روسیه تاثیر منفی می گذارد و آن را تهدیدی برای کشور خود می دانند. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین