|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
وی اظهار کرد: حضور تاثیرگذار ایران در عراق، سوریه و فلسطین نشان داده است دنیای امروز برای مقابله با زور و چپاول و مهمتر از همه تروریسم نیازمند ایران است.
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی هوشمندانه، جمهوری اسلامی ایران را به بازیگر مهم وحرفه ای و قدرت تاثیرگذار درمنطقه تبدیل کرده است.

'یوناتن بت کلیا' روز شنبه افزود: امروز قدرتهای منطقه باید قبول کنند جمهوری اسلامی ایران، تاثیرگذارترین کشور در منطقه است و بدون حضور ایران، امکان پایان تنشها و حل معادلات وجود ندارد.

وی اظهار کرد: حضور تاثیرگذار ایران در عراق، سوریه و فلسطین نشان داده است دنیای امروز برای مقابله با زور و چپاول و مهمتر از همه تروریسم نیازمند ایران است.

این نماینده مجلس افزود: جمهوری اسلامی وقتی برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در کنار مردم عراق و سوریه قرار گرفت این حضور نه تنها مبارزه با گروههای تکفیری و دست نشاندگان استکبار بود بلکه مهمتر از همه حفظ و حراست از نظام بود.

وی ادامه داد: دولتهای غربی و حکام عرب باید بدانند امروزه گستره نفوذ ایران در منطقه فراتر از آن است که تصور می کنند و این ایران است که می تواند موثر در تصمیم سازی و تصمیم گیری های منطقه باشد.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان افزود: امروز قدرت معنای قدیمی خود را از دست داده است و دیگر قدرت یک کشور در داشتن سلاحهای پیشرفته و یا به عبارتی قدرت فیزیکی خلاصه نمی شود،بلکه گفتمان سیاسی و دیپلماسی توانمند و یا قدرت نرم است که می تواند کشوری را پیروز میدان کند و ایران اسلامی صاحب این قدرت ارزشمند است.

بت کلیا گفت: جمهوری اسلامی از این قدرت بهره مند بوده و این واقعیت برای دنیا ثابت شده است و حتی سلطه گران نیز به این حقیقت اعتراف می کنند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین