کد خبر: ۳۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
نیروهای کُرد با پشتیبانی هوایی، حمله گسترده ای را برضد تروریست های داعش در مناطق وسیعی از حومه سنجار از جمله کوههای این منطقه آغاز کردند.
منابع آگاه در استان نینوا در شمال عراق، از خروج عناصر داعش از منطقه تلعفر در غرب شهر موصل خبر دادند.

 همزمان با ادامه پیشروی نیروهای پیشمرگان کرد به طرف شهرک تلفعر که از اواسط سال 2014 در اشغال عناصر داعش است، تروریست های مسلح در حال عقب نشینی  از این منطقه هستند.

این در حالی است که داعش برای مقابله با پیشمرگ ها،  شمار زیادی از  نیروهای ویژه خود را در  مراکز ورودی  شهر موصل مستقر کرده است.

نیروهای پیشمرگه در دو روز گذشته پس از درگیری های شدیدی در غرب نینوا توانستند روستاها و گذرگاه های راهبردی در غرب موصل را که عناصر داعش از آنها برای تردد و کمک رسانی بین سوریه و موصل استفاده می کردند ،  تحت کنترل خود درآورند.

آزادسازی  کوههای سنجار و 30 روستا

نیروهای کُرد با پشتیبانی هوایی، حمله گسترده ای را برضد تروریست های داعش در مناطق وسیعی از حومه سنجار از جمله کوههای این منطقه آغاز کردند.

منابع کُرد همچنین از آزاد سازی سی روستا از اشغال داعش  در این عملیات خبر می دهند.

به گفته یک منبع کُرد: دراین عملیات داعش  مقاوتی از خود نشان نداده و به سرعت عقب نشینی کرده اند.

سیطره بر سنجار می تواند کنترل امنیتی نیروهای عراقی بر بخش وسیعی از مرزهای عراق و سوریه از ربیعه گرفته تا مرزهای الانبار را تثبیت کند.

همچنین نیروهای کُرد  مسیر ارتباطی دهوک، ربیعه و چند روستا را در این منطقه در نزدیکی با سوریه از اشغال تروریست ها در آوردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین