|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
»
کد خبر: ۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
اگر شوراي شهر با انتخاب شهردار با اين معيار نخستين قدم را درست بردارد، اقدام اساسي را انجام داده است
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز مهمان مؤسسه فرهنگي - مطبوعاتي ايران بود. وی ضمن بازدید از بخش های مختلف موسسه به سؤالات خبرنگاران ایران پاسخ داد. احمد مسجدجامعي در پاسخ به اين سؤال كه سايه سنگين سياست را با چه ترفندي از سر شوراي شهر برخواهيد داشت، پاسخ داد: در نخستين قدم، مي‌خواهيم كسي را براي سمت شهردار انتخاب كنيم كه دلش نخواهد رئيس جمهور شود. وي توضيح داد: ذات كارهاي مديريت شهري در حوزه‌هاي اجتماعي است و شوراي شهر بايد ساز‌و‌كارهايي را پيش‌بيني كند و به مديريت شهر بسپارد تا او اجرا كند و شهر را در همه زمينه‌ها مديريت كند و رشد دهد و با اين شرح وظايف، شهردار شدن با هدف رئيس جمهور آينده شدن به هيچ عنوان به نفع شهر نيست. مسجدجامعي با بيان اين‌كه اگر شوراي شهر با انتخاب شهردار با اين معيار نخستين قدم را درست بردارد، اقدام اساسي را انجام داده است و به نظر من بقيه راه را هم مي‌توان كنترل كرد تا شوراي شهر سياسي نشود و به كار مديريت شهر بپردازد، چون اگر شخص شهردار در خيال و آرزوي رئيس جمهور شدن باشد، شوراي شهر را نيز دنبال خود مي‌كشاند و سياسي مي‌كند. رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به تجربه 8 سال گذشته گفت: من قصد ندارم با اين گفته من شبيه‌سازي شود و تجربه 8 سال گذشته نفي و رد شود، اما من با سابقه 6 سال حضور در شوراي شهر وقتي مسائل را رصد كردم، ديدم آسيب‌هايي وارد شده و يكي از اين آسيب‌ها نمايشي و ويتريني شدن كارها است.

اکران پل چوبی
در ادامه بازدید رئیس شورای شهر تهران از موسسه مطبوعاتی ایران،  نخستين اكران خصوصي سينمايي، در مجموعه‌اي فرهنگي، مطبوعاتي، روزگذشته در روزنامه ايران برگزار شد. تماشاگران اين برنامه، هنرمندان سرشناس كشور،مسئولان عالي رتبه دولتي و روزنامه نگاران بودند که ساعت 14:30 جمعه 15 شهریور ماه 92 در سینما تک روزنامه ایران گرد هم آمدند. فيلم اكران شده «پل چوبي » نام داشت.مهمانان احمد مسجد جامعي، علي تابش، آتيلا پسياني، فرهاد اصلاني، برزو ارجمند، شكوفا كريمي، علي سرتيپي، مهدي داوري، بهرام دهقانی، مهدي كرم‌پور و علیرضا خامسیان نماینده دکتر محمد رضا عارف بودند.

چنين برنامه‌هايي را ادامه خواهيم داد
محمد تقي روغني‌ها ـ سرپرست روزنامه ايران ـ در ابتداي اين نشست به مهمانان خیرمقدم گفت.

این روزنامه صدای ايران است
رئيس شوراي شهر تهران 72 ساعت پس از نشستن برروي اين صندلي در بازديدي رسمي به روزنامه ايران آمد تا با خبرنگاران و اعضای تحریریه روزنامه دیدار کند. حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اسبق در روزنامه دولت اعتدال از اين نظر حائز اهميت است كه اين چهره سرشناس فرهنگي، سال‌ها گذرش به اين روزنامه نيفتاده بود. شرايط جديد فرهنگي حاكم و عرصه نوين رسانه‌اي كشور چنان اهالي فرهنگ و رسانه را به هم پيوند داده است كه پس از سال‌ها چهره‌هاي سرشناس سينمايي به حضور در رسانه دولت روي خوش نشان دادند. «خوشحالم كه روزنامه ايران اين ابتكار را به خرج داد. اين روزنامه صداي ايران است حتي روزنامه دولت هم نيست اگر چه روزنامه دولت محسوب مي‌شود كه به اين مفهوم كه دولت برآمده و برخاسته از ملت است، پس ايران صداي ملت هم به شمار مي‌رود.»
احمد مسجد‌جامعي با بيان اين جملات خطاب به هنرمندان و حضار حاضر در سالن آمفي‌تئائر مؤسسه فرهنگي، مطبوعاتي ايران ادامه داد:«تهران با آب و گياه و كوه و غيره تعريف مي‌شود كه همه آن‌ها در معرض تخريب است مثلاً آب تهران در گذشته زبانزد بوده است، الآن توجه به موقعيت مكاني در ذهن مردم شكل گرفته و بازتاب آن را در سينما مي‌بينيد، مثلاً «پل چوبي»،«سعادت آباد»،«پارك وي»مدتي است نام فيلم‌ها حس مكان مي‌دهد كه جنبه‌اي از مدنيت را نشان مي‌دهد، اين رويكرد نسبت به مكان پديده نو وتازه‌اي است.» بهانه اين حضور با چيدماني از مردان و زنان سياست و هنر احمد مسجد جامعي، علي تابش، آتيلا پسياني، فرهاد اصلاني، برزو ارجمند،بهرام دهقاني و شكوفا كريمي در كنار هم، اكران خصوصي فيلم «پل چوبي» به كارگرداني مهدي كرم پور و تهيه كنندگي علي سرتيپي و مهدي داوري بود.

اظهارات کارگردان فیلم پل چوبی
قبل از آن‌كه «پل چوبي» بر پرده نقره‌اي سینما تک روزنامه ايران نقش ببندد مهدي كرم‌پور كارگردان اين فيلم چنين گفت: «پل چوبي فيلمي است كه از پل چوبي مي‌گويد. معبري برخندق شمال تهران،محل اتصال طهران قديم به تهران اين روزها، منطقه‌اي پرهياهو كه نقطه رخداد عاشقانه‌اي ناآرام مي‌شود...»
وي با تاكيد براينكه «پل چوبي» اولين فيلم اكران شده در دولت اعتدال است افزود:«پل چوبي» اولين فيلم اكران شده بر پرده سينمايي روزنامه ايران. اميد دارم اين همدلي روشنفكران قلم به دست كشور به اكران موفق فيلم كمك كند. مشروح جلسه نمایش فيلم پل چوبي را در صفحه «كافه ايران»در روزهاي آتي بخوانيد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
بهرام عبابافي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
0
يعني يك انسان ضعيف باشد؟
عباس عسکرزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
0
همکلاسی عزیز از کی تا حالا فکر خوان شدی تو کلاس که خیلی آراوم بودی و صدایت در نمیآمد ولی خدائی پسر خوبی بودی مگر اینکه با بدان نشسته باشی
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
0
اگر ایشون بخواد به حرفش عمل کنه،قاعدتا باید قالیباف شهردار بشه،چون فکر نمیکنم واسه سومین بار کاندید بشه و انگیزه ای داشته باشه،
ولی شاید محسن هاشمی داره با انگیزه ی ریاست جمهوری 8سال دیگه جلو میاد!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین