کد خبر: ۳۱۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

رسانه دولتی کره شمالی روز سه‌شنبه اعلام کرد، "کیم جونگ-اون"، رهبر کره شمالی به "میگوئل دیاز-کانل"، رئیس‌جمهوری کوبا بابت انتخابش به عنوان رئیس جدید قدرتمند حزب حاکم کمونیستی این کشور تبریک گفت و وعده تقویت روابط دوجانبه را داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری یونهاپ به نقل از خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد، کیم این پیغام را روز دوشنبه، اندکی پس از جانشینی دیاز-کانل در سمت "رائول کاسترو" به عنوان دبیر اول حزب کمونیستی کوبا فرستاده و ضمن ابراز "حمایت قاطعانه" از وی، به او "درود گرم دوستانه" داده است.

این خبرگزاری نوشت: کیم جونگ-اون در پیغام خود تمایلش را برای توسعه بیشتر دوستی دیرینه و اتحاد و روابط همکاری رفیقانه بین دو حزب و دو کشور در مسیر تلاش برای تحقق آرمان مشترک زیر پوستر سوسیالیسم که طی نشستی در پیونگ‌یانگ در نوامبر ۲۰۱۸ با دبیر اول محترم مورد توافق قرار گرفته بود، دوباره تأیید کرد.

کره شمالی و کوبا از زمان ایجاد روابط دیپلماتیک در ۱۹۶۰، روابط نزدیک خود را حفظ کرده‌اند. دیاز-کانل در نوامبر ۲۰۱۸، به پیونگ‌یانگ سفر و با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

پیونگ‌یانگ در بحبوحه وقفه در مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن، درصدد حفظ روابط نزدیک‌تر با متحدان سنتی خود بوده است. کیم ماه گذشته چندین پیغام کلامی به رهبران چین، کوبا، ویتنام و لائوس ارسال کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین