|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۱۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

رئیس جمهوری تایوان امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با فرستاده‌های رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، تایوان با آمریکا برای مقابله با مانورهای بی‌پروا و اقدامات تحریک‌آمیز چین در بحبوحه تهدیدات فعالیت‌های نظامی‌اش همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد سابق آمریکا از جمله "کریس داد"، سناتور سابق و "ریچارد آرمیتاژ" و "جیمز اشتاینبرگ"، معاونین سابق وزرای امور خارجه به درخواست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به تایوان سفر کرده‌اند تا تعهد بایدن به تایوان و دموکراسی‌اش را نشان دهند.

"تسای اینگ-ون"، رئیس جمهوری تایوان به این هیئت آمریکایی در جریان دیدار امروز در دفتر ریاست جمهوری گفت: فعالیت‌های نظامی چین در منطقه صلح و ثبات منطقه‌ای را تهدید کرده است.

وی افزود: ما از همکاری با کشورهای همفکر از جمله آمریکا برای تضمین مشترک صلح و ثبات منطقه اقیانوس آرام-هند و مقابله با مانورهای بی‌پروا و اقدامات تحریک‌آمیز استقبال می‌کنیم.

تسای اینگ-ون متعهد شد تا به همکاری با آمریکا برای مقابله با جنگ روانی و اطلاعات غلط ادامه دهد.

وی اظهار کرد: تایوان به دنبال ازسرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات تجاری با آمریکاست. تایپه مدت‌هاست که برای برقراری یک توافق تجاری آزاد با واشنگتن تلاش کرده است.

کریس داد به تسای اینگ-ون گفت: دولت بایدن دوست معتمد و قابل اعتماد تایوان است که به این جزیره در توسعه فضای بین‌المللی‌اش کمک خواهد کرد و از سرمایه‌گذاری‌های آن در بخش دفاع از خود حمایت می‌کند.

وی افزود: شراکت آمریکا با تایوان از همیشه قوی‌تر است و این سفر با هدف تاکید مجدد بر تعهد بایدن به این جزیره انجام شده است.

تایوان حساس‌ترین موضوع قلمرویی برای چین محسوب می‌شود و یکی از منابع مشاجره میان پکن و واشنگتن است.

این سفر غیررسمی هیئت آمریکایی به تایوان بیش از پیش به روابط چین-آمریکا خدشه خواهد زد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین