|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۱۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد، بیش از ۱۸۰۰ سودانی به دلیل خشونت‌های هفته گذشته در دارفور به کشور چاد پناهنده شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد، پناهجویان که اکثر آن ها زنان،  کودکان و افراد مسن هستند پس از خشونت های خونینی که از سوم آوریل در دارفور به وقوع پیوست و دستکم ۱۴۴ کشته برجای گذاشته به چاد پناهنده شدند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از پناهجویان سودانی در چاد فاقد هرگونه امکانات و سرپناهی هستند و در وضعیت فاجعه باری به سر می برند.

درگیری‌های دارفور از هفته گذشته میان ستیزه جویان و اعضای قبیله «مسالیت» آغاز شد و صبح امروز در سراسر شهر «الجنینة» گسترش یافت.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۰۳، جنگ در دارفور بین نیروهای طرفدار دولت و اقلیت های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی بیش از ۲.۵ میلیون تن شده است.

دولت انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، رئیس جمهوری مستبد سودان پس از ماه ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین