|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۳۱۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
دانشگاه علوم پزشکی اراک علیرغم مشکل در تامین اکسیژن، درخصوص تعداد کپسول های اکسیژن نیز دچار مشکل شده و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها و پیش بینی پر شدن نفاهتگاهی که در حال احداث است، به شدت به آن نیاز داریم .
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به نیاز فوری دانشگاه علوم پزشکی اراک به اکسیژن برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، پویش" نفس" برای جلب مشارکت جهت تامین کپسول های اکسیژن مورد نیاز بیماران استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، یاسر قربانی افزود: در موج چهارم کرونا و با توجه به حجم بالای مراجعین و بستری ها، برای تامین اکسیژن مراکز درمانی با مشکل مواجه شده ایم.

 وی اظهار کرد: با توجه به سرعت بسیار بالای انتقال و افزایش مبتلایان، آمار بستری و مرگ و میر نیز به شدت افزایش یافته و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی بخصوص در زمینه تامین اکسیژن و اکسیژن رسانی که اصلی ترین درمان بیماری کروناست، قرار دارند.

قربانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک علیرغم مشکل در تامین اکسیژن، درخصوص تعداد کپسول های اکسیژن نیز دچار مشکل شده و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها و پیش بینی پر شدن نفاهتگاهی که در حال احداث است، به شدت به آن نیاز داریم .

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک با راه اندازی پویش "نفس" درصدد رفع کمبود کپسول اکسیژن برای درمان بیماران کرونایی است و از مردم، صنایع و نیروهای مسلح و هر شخص حقیقی و حقوقی که می تواند در این زمینه، دانشگاه علوم پزشکی اراک و مردم و مبتلایان را کمک کنند، درخواست داریم به صحنه بیایند و کمک کنند.

قربانی در پایان گفت: شاهد روزهای تلخی در استان هستیم، بیماران برای یک لحظه بیشتر زندگی کردن و نفس کشیدن در حال تلاش هستند و بیماران در بیمارستان ها بر روی تخت های بیمارستانی در حال جنگ با بیماری هستند و کادر درمان با ایثار و از خودگذشتگی در حال نجات جان بیماران هستند، وضعیت استان به شدت بحرانی است و در این زمان حساس نیازمند یاری همه مردم هستیم.

وی افزود: از مردم درخواست داریم کسانی که کپسول اکسیژن در منزل دارند یا شرکت ها و صنایع و خیرینی که در این زمینه می توانند دانشگاه را یاری کنند در این زمان حساس در کنار حوزه بهداشت و درمان و مردم بایستند که روزهای سختی را در پیش رو داریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تصریح کرد: همشهریان، خیرین و صنایعی که می توانند در تامین کپسول های اکسیژن یاری گر حوزه سلامت استان باشند  جهت هماهنگی در این مهم با شماره تلفن ۰۹۱۸۶۹۲۹۱۷۳ تماس بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین