کد خبر: ۳۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
وی خاطرنشان کرد: مطمئنا تا اینجا هر مشکلی بر سر راه بوده برداشته شده و مسیر به سمتی می‌رود که ان‌شاءالله به واگذاری ختم شود. ما حتی با توجه به قول سازمان خصوصی‌سازی خوش‌بین هستیم که این اتفاق زودتر از پایان سال بیفتد.
رییس کارگروه نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مشتریان پروپاقرصی برای خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد، گفت که با توجه به وعده سازمان خصوصی‌سازی احتمال واگذاری این دو باشگاه تا پیش از پایان سال وجود دارد.

حسن زمانی گفت: من معتقدم اگر بخش خصوصی پای کار باشد می‌تواند سالیانه تا 100 میلیارد تومان از برند این دو باشگاه درآمدزایی داشته باشد؛ یعنی پتانسیل این دو باشگاه آنقدر بالاست که اگر کسی وارد میدان شود هیچ نگرانی در مورد ادامه کار وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توانایی‌هایی را که دارند به هیچ وجه بروز نداده‌اند و این به خاطر مشکلاتی است که در حاشیه این باشگاه‌ها وجود دارد اما وقتی این باشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود بسیاری از حاشیه‌هایی که الان وجود دارد از بین می‌رود.

زمانی ادامه داد: سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی وضعیت دو باشگاه را به مجمع دو باشگاه گزارش می‌دهد و میزان اموال و دارایی و بدهی آنها را اعلام می‌کند و نهایتا مجمع بر اساس گزارش سازمان حسابرسی تصمیم می‌گیرد و بر اساس تصمیم مجمع، سازمان خصوصی‌سازی برای قیمت‌گذاری وارد می‌شود.

رییس کارگروه نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس در مجلس با تاکید بر اینکه مقاومت‌هایی برای واگذاری دو باشگاه وجود دارد، تصریح کرد: در عین حال هم مجلس محکم پای کار است زیرا این مصوبه قانونی مجلس است و هم وزارت ورزش، وزارت اقتصاد و وزارت دادگستری به عنوان مجمع دو باشگاه برای واگذاری مصر هستند. سازمان خصوصی‌سازی نیز به عنوان متولی پشت قضیه است که کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنا تا اینجا هر مشکلی بر سر راه بوده برداشته شده و مسیر به سمتی می‌رود که ان‌شاءالله به واگذاری ختم شود. ما حتی با توجه به قول سازمان خصوصی‌سازی خوش‌بین هستیم که این اتفاق زودتر از پایان سال بیفتد.

زمانی درباره قیمت تخمینی استقلال و پرسپولیس نیز گفت: سازمان خصوصی‌سازی باید با توجه به جمیع جهات و بر اساس نظر کارشناسی قیمت پایه و شرایط واگذاری را اعلام کند.

وی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن مشوق و تسهیلاتی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: همین الان خریدارهای پروپاقرص برای هر دو باشگاه پشت در ایستاده‌اند که صددرصد از بخش خصوصی هستند. اینها هم به ما مراجعه کرده‌اند و هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. ان‌شاءالله وقتی مزایده به صورت رسمی برگزار شد مردم در جریان همه قضایا قرار می‌گیرند.

رییس کارگروه نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس در مجلس در پایان گفت: مصلحت فوتبال ما هم تیم ملی و هم باشگاه‌های ما در این است که این دو باشگاه مهم کشور هر چه سریعتر واگذار شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین