|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۱۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
یک مقام ارشد دولتی در شهر رایپور، مرکز ایالت چهاتیسگار که برخوردار از منابع غنی معدنی است، اظهار کرد: ما می‌توانیم تایید کنیم که ۲۲ تن از اعضای نیروهای امنیتی هند به دست شبه نظامیان مائوییست کشته شدند.

مقام‌های هند امروز یکشنبه اعلام کردند، در حمله شبه نظامیان مائوییست در یکی از ایالت‌های مرکز این کشور که یکی از خونین‌ترین حملات رخ داده از سوی گروه‌های شبه نظامی چپگرا در طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود، دست کم ۲۲ تن از اعضای نیروهای امنیتی هند کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش شد که پرسنل امنیتی متعلق به واحد برگزیده CoBRA در نیروی ذخیره پلیس مرکزی، گارد ذخیره منطقه‌ای و نیروی ضربت ویژه روز شنبه در جریان یک عملیات علیه شبه نظامیان در ایالت چهاتیسگار که عمدتا در تسلط قبایل است، مورد حمله قرار گرفتند.

یک مقام ارشد دولتی در شهر رایپور، مرکز ایالت چهاتیسگار که برخوردار از منابع غنی معدنی است، اظهار کرد: ما می‌توانیم تایید کنیم که ۲۲ تن از اعضای نیروهای امنیتی هند به دست شبه نظامیان مائوییست کشته شدند.

بر اساس این گزارش این نیروها در تیراندازی‌هایی که برای مدت چهار ساعت در منطقه مرزی "سوکما" واقع در ۵۴۰ کیلومتری جنوب رایپور رخ داد، کشته شدند.

اوم پراکاش پال، یک مقام ارشد پلیس در رایپور گفت، عملیات‌های جستجو با هدف ردگیری یکی از اعضای مفقود شده نیروهای امنیتی در دست اجرا است.

این بدترین میزان تلفات نیروهای امنیتی هند در درگیری با شبه نظامیان چپگرا از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

این شبه نظامیان مائویست مشهور به "ناکسالز" چندین دهه است به اجرای حملات شبه نظامی علیه دولت هند پرداخته‌اند. رهبران این گروه شبه نظامی تندروی چپگرا می‌گویند به نمایندگی از فقیرترین افراد که بهره‌ای از شکوفایی اقتصادی طولانی مدت در سومین اقتصاد بزرگ آسیا نبرده‌اند، می‌جنگند.

این گروه شبه نظامی از محل جنگل‌های پر درخت منطقه عملیات انجام می‌دهد و عملیات‌های آنها علیه دولت و نیروهای هندی به شکل پنهانی صورت می‌گیرند. این گروه هنوز مسئولیت حمله اخیر را به عهده نگرفته است.

ساعاتی بعد از وقوع این حمله نارندرا مودی، نخست وزیر هند در توئیتر نوشت، فداکاری‌های این نیروهای هند هرگز فراموش نخواهد شد و برای مجروحان این حملات آرزوی بهبودی کرد.

ماه گذشته میلادی پنج مامور پلیس در جریان یک انفجار در یک منطقه دیگر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد، این یک حمله مائوییست‌ها علیه یک اتوبوس حامل بیش از ۲۰ پرسنل امنیتی بوده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین