|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
صادقی همچنین با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی و تورم در کشور گفت: بازنشستگان وضعیت معیشت مناسبی نداشته و امید است، با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش حقوق و متناسب‌سازی انجام شده در ماه‌های آتی شاهد بهبود وضعیت زندگی و معیشت بازنشستگان باشیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان این سازمان حقوق فروردین ماه را با اعمال افزایش حقوق سالیانه دریافت و همزمان با آن دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، علی اصغر بیات اظهار داشت: در سنوات گذشته افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان در اواخر بهار انجام و مابه التفاوت حقوق بازنشستگان نیز در تابستان پرداخت می‌شد، اما در سال جاری این رویه تغییر کرده است.

وی افزود: امسال بازنشستگان حقوق فروردین را با اعمال افزایش حقوق سالیانه دریافت می‌کنند و همزمان دومین مرحله متناسب سازی حقوق اجرا می‌شود.

بیات با بیان اینکه در سال گذشته نیز اولین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام شده است، ادامه داد: بعد از انجام متناسب‌سازی در مرداد سال ۹۹ شاهد اجرای طرح مشابهی در سایر صندوق‌های بازنشستگی بوده که نسبت به تأمین اجتماعی افزایش حقوق بیشتری داشته و شکاف ایجاد شده نارضایتی به حقی را در بین بازنشستگان تأمین اجتماعی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین برای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان و رفع فاصله ایجاد شده در دریافتی بازنشستگان صندوق‌های مختلف در اسفند ماه پرداختی علی الحساب به بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام شد و از فروردین امسال نیز افزایش حقوق سال جاری آنان همراه با دومین مرحله متناسب سازی انجام می‌شود.

به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش حقوق اقدام ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان است.

متناسب‌سازی حقوق بخش اعظم مطالبات بازنشستگان را تحقق می‌بخشد

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این رابطه گفت: با اجرای متناسب‌سازی و افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان بخش اعظم مطالبات و خواسته‌های این قشر محقق می‌شود.

وی همچنین از تلاش و پیگیری ارزشمند مدیرعامل و کارکنان خدوم سازمان تأمین اجتماعی که در سال جاری به موقع افزایش حقوق سالیانه و دومین مرحله متناسب‌سازی را اجرا کردند، تشکر کرده و اظهار داشت: اجرای مرحله دوم و تکمیلی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مطالبه جدی و خواسته برحق این جمعیت است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته برای تحقق این مطالبه پیگیری‌های فراوانی از سوی تشکل‌ها انجام شد و امروز شاهد تحقق این خواسته و ایجاد تعادل بین دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی هستیم.

صادقی همچنین با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی و تورم در کشور گفت: بازنشستگان وضعیت معیشت مناسبی نداشته و امید است، با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش حقوق و متناسب‌سازی انجام شده در ماه‌های آتی شاهد بهبود وضعیت زندگی و معیشت بازنشستگان باشیم.

به گزارش ایرنا، مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مردادماه ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق ماه جاری این جمعیت لحاظ خواهد شد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب این بازنشستگان واریز شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین