|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۱۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
این توجه در مجلس وجود دارد که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، مواردی که به حوزه امنیتی و نظامی بازمی‌گردد در صلاحیت شورای عالی امنیت ملی است و هیچگاه منتشر نمی‌شود و پیش از این در مجلس تصمیم گیری نشده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نگاهی که در کشور در حال شکل‌گیری است، نگاه همزمان به شرق و غرب است و افرادی که دانسته با این روند مخالفت می‌کنند، می‌خواهند کشور را منتسب به غرب کنند.

«محمد حسین فرهنگی» در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان به خبرنگاران گفت: در جلسه غیرعلنی امروز موضوع اجرای اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بررسی شد. در روزهای اخیر شبهات و ابهاماتی در این زمینه مطرح شده و مجلس پیگیر اجرای کامل این قانون است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: اکنون ما منتظر اقدام عملی ایالات متحده آمریکا برای لغو تحریم‌ها هستیم زیرا آمریکایی‌ها برای توقف و حتی لغو برجام پیش‌قدم بودند و اکنون آنها باید برای اقدامات عملی اقدام کنند و تا آن زمان هیچ مذاکره‌ای بین ما و آمریکا رخ نخواهد داد. اما سایر قدرت‌های جهانی که به لغو یا توقف برجام اصرار نداشتند می‌توانند با آمریکا مذاکره کنند.

وی یادآورشد: برای اجرای قانون مصوب مجلس، مبنا عمل دولت و سازمان انرژی اتمی است و هیچ گونه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.

سخنگوی هیات رییسه مجلس سند همکاری ایران و چی را موضوع دیگر جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد و گفت: در جلسه امروز توضیحاتی در خصوص این سند ارائه شد. گروهی از نمایندگان نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند و برخی از نمایندگان معتقد بودند باید براساس فصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی هر موقع این تفاهم نامه قابلیت اجرایی پیدا کند باید با ذکر مشخصات در مجلس مطرح شود.

فرهنگی ادامه داد: این توجه در مجلس وجود دارد که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، مواردی که به حوزه امنیتی و نظامی بازمی‌گردد در صلاحیت شورای عالی امنیت ملی است و هیچگاه منتشر نمی‌شود و پیش از این در مجلس تصمیم گیری نشده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در این سند در خصوص مسائل پولی و ارزی و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری‌های اقتصادی سیاست‌های کلی تبیین شده و دولت‌ها نقش تسهیل‌گر را در این زمینه دارند و نگاهی که در کشور در حال شکل گیری است، نگاه همزمان به شرق و غرب است و افرادی که دانسته با این روند مخالفت می‌کنند، می‌خواهند کشور را منتسب به غرب کنند.

وی با تاکید بر لزوم شفافیت و نظارت درباره این سند گفت: مقرر شد کمیسیون ویژه‌ای در مجلس تشکیل شود تا گام‌های اجرایی این سند با دقت و شفافیت مورد نظارت قرار گیرد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری سرزمین اصلا صحت ندارد بلکه سیاست‌های کلی برای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری در این سند دیده شده است.‌
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین